Abstract:
Мета роботи ‒ простеження симультанних стильових показників твору А. Аренського, що торкається сьогоденних пост-поставангардних стильових вимірів його значеннєвості. Методологічною основою є інтонаційний підхід школи Б. Асафьєва в Україні, у тому числі в його виконавському переломленні, як це має місце в роботах Т. Вєркиної, О. Маркової, М. Давидова, Л. Шевченко, Л. Зими й інших. Основні методи дослідження ‒ музично-історичний, порівняльний, стильовий, герменевтичний, музично-культурологічний аналіз, представлених в працях О. Рощенко, О. Муравської й ін. Наукова новизна. Фантазія для фортепіано і оркестру А.Аренського демонструє типологічні семантично-структурні перетини, які відображають моністично вирішений космізм національного характеру у маскулінному зрізі. Адраматична поемність цілого втілює необарочну облігатність, відтворюючи неосимволістські відтворення quasi-сонатних форм у трнадиціях К.Дебюссі. Висновки. Неантитетична концертність твору Аренського, що відроджує барочний облігатний тип, який відверто опирається на духовне джерело цього жанру, апробує духовно-гимнічні підстави комбінаторики сформованих форм, показових для жанру фантазії. В поставангардному – пост-поставангардному середовищі сучасності, відміченому, за О.Марковою, неосимволістським стильовим показником, твір Аренського складає актуальну для сучасних слухачів апеляцію до зв’язку з духовними ранньоконцертними жанровими ознаками.
Description:
The purpose given work emerges the trailing of the simultation style factors in works of A. Arenskiy that gives the osculation modern post-postavanguard style measurements his sense. The methodology is intonation approach of the school B.Asafiev in Ukraine, including in his performance refraction as in the case in work T.Verkina, E.Markova, N.Davydov, L.Shevchenko, L.Zima and others. The leading methods of the study - music-history comparative style, hermeneutic, music-cultulorogy, which are presented in works, except above named, besides A. Roschenko, O.Muravskaja and others. Scientific novelty. The Fantasy for piano and orchestra of A. Arenskiy demonstrates the typology semantic-structured intersection, which display the monistic solved cоsmism of national nature in maskuline cut. A dramatic poeming of whole incarnate nеоbаrоque оbligato, reconstructing nеоsymbolism reproduction of quasi-sоnаta forms in the tradition of C.Debussi. Conclusions. Non-antithetic concert type of Arenskiy work, reviving bаrоque obligato type, which frankly rests in the spiritual source of this genre, a approve spiritual-hymn basis of combination to formed forms, significant for the genre of fantasies. In postavanguard - post-postavanguard ambiance to contemporaneity, noted, on E.Markova, by nеоsymbolism style factor, Arenskiy word forms actual for modern listeners appeal to a relationship with the spiritual early concert-genre sign.