Короткий опис(реферат):
Метою статті є встановлення ознак діалогічності як філософської основи художнього методу у виконавському аналізі хорового твору Віктора Степурка «Missa movere». Методологія дослідження полягає в поєднанні історико-культурного, порівняльного, контекстуального методів, за допомогою яких було охарактеризовано специфіку цього твору, висвітлено історію написання, визначено композиційно-драматургічні особливості твору В.Степурка «Missa movere», їх вплив на диригентську інтерпретацію. Наукова новизна полягає у введенні поняття діалогічності, що увійшло до категорій філософії, публіцистики та літературознавства на початку ХХ століття, в контекст виконавського аналізу жанрових особливостей хорової творчості В.Степурка. Висновки свідчать про те, що одним з головних досягнень В.Степурка у розвитку національної хорової музики, стає збагачення традиційної жанрової палітри – новими сенсами. Діалог культур, що становить сенсовий стрижень цього твору, є важливим орієнтиром виконавської інтерпретації.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article. The aim of the article is to create a coherent picture of the Dialog, which is one of the most important categories by philosophy, public and literature science from the beginning of XX century: culture’s dialog is the main condition of the author’s and listeners unit in perceptions the peace of the Art. The methodology is a combination of historical, cultural, comparative, contextual and other methods, with the help of which the dialogical specificity in the V.Stepurko’s works for the choir was characterized. The scientific novelty of the work lies in the fact of the dialogic phenomenon by V. Stepurko’s choir music, research in his «Missa movere» to the choir. We tried to do own attempt by performer’s analyses of this work in the sense of its dialogical specifies. Conclusions. The leading role in the developing of national choir music by V.Stepurko is the enrichment of traditional genres by new senses; cultural dialog as the main rule of his works, which determines the specifics of performance interpretations by mesa-requiem «Missa movere».