Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Новий підхід до виразових можливостей фортепіано у творчості американських композиторів ХХ століття

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шадько, Максим Олександрович
dc.date.accessioned 2022-02-08T12:36:03Z
dc.date.available 2022-02-08T12:36:03Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Шадько М. О. Новий підхід до виразових можливостей фортепіано у творчості американських композиторів ХХ століття // Мистецтвознавчі записки. 2019. № 35. С. 343-348. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3983
dc.description The purpose of the article is related to the consideration of technical and expressive capabilities of a piano in the creative work of innovative American composers of the 20th century; revealing of the newest ways of phonation and timbre changes as well as their role in artistic idea development. The methodology of the research is to apply historical and theoretical, structural and functional methods as well as the comparative method that allow revealing peculiarities of piano approaches at the present stage of musical art as well as compositional and dramatic peculiarities of works written for the instrument with a new way of sound. The scientific novelty of the work is determined by the discovery of evolutionary piano changes process interpreted by innovative American composers of the last century, which contributes to the understanding of successful relationships between individual approaches. Conclusions. Based on the existing researches and own analytical observations, it has been proved that H. Cowell, J. Cage and G. Crumb discovered new possibilities of keyboard instrument, which allowed each of the composers to approve its new version: H. Cowell’s "string piano" involves active play on strings, J. Cage’s "prepared piano" involves a change in timbre due to non-musical subjects, and G. Crumb’s "extended piano" provides harmonious association and maximum enrichment of previous inventions in the context of authorial multifaceted artistic concept. The abovementioned artists enriched musical language with original innovations and opened the way for further improvement of piano technique. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи пов’язана з розглядом техніко-виразових можливостей фортепіано в творчості американських композиторів-новаторів ХХ століття, висвітленням новітніх способів звуковидобування і зміни тембру та їх ролі у процесі розвитку художньої ідеї. Методологія дослідження полягає у застосуванні історико-теоретичного, структурно-функціонального та порівняльного методів, які дозволяють розкрити своєрідність підходів до фортепіано на сучасному етапі музичного мистецтва та композиційно-драматургічні особливості творів, написаних для перетвореного інструменту. Наукова новизна роботи визначається виявленням процесу еволюційних змін щодо трактування фортепіано американськими композиторами-новаторами минулого століття, що сприяє осмисленню спадкоємних зв’язків між індивідуальними підходами. Висновки. На підґрунті існуючих досліджень та власних аналітичних спостережень доведено, що Г. Кауелл, Дж. Кейдж та Дж. Крам розкрили нові можливості клавішного інструменту, що дозволило кожному з композиторів затвердити новий його підвид: «струнне фортепіано» Г. Кауелла передбачає активне задіяння гри на струнах, «підготовлене фортепіано» Дж. Кейджа – зміну тембру за рахунок немузичних предметів, а «розширене фортепіано» Дж. Крама – гармонійне об’єднання та максимальне збагачення попередніх винаходів в контексті авторської багатогранної художньої концепції. Названі митці поповнили музичну мову оригінальними новаціями та відкрили шлях для подальшого удосконалення піаністичної техніки. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject американські композитори-новатори uk_UA
dc.subject струнне фортепіано uk_UA
dc.subject підготовлене фортепіано uk_UA
dc.subject розширене фортепіано uk_UA
dc.subject Кауелл Генрі uk_UA
dc.subject Кейдж Джон uk_UA
dc.subject Крам Джордж uk_UA
dc.title Новий підхід до виразових можливостей фортепіано у творчості американських композиторів ХХ століття uk_UA
dc.title.alternative A New Approach to Piano Expressive Capabilities in the Creative Work of the American Composers of the 20th Century uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу