Abstract:
У дослідженні виявлено й науково обґрунтовано етноконструктивістський потенціалу різних видів сценічного хореографічного мистецтва України 1950-1980-х рр. як чинника формування національної ідентичності; проаналізовано діяльність колективів народно-сценічного танцю як носіїв національної ідентичності; охарактеризовано національні балети як етнокультурні феномени; виявлено специфіку українських танців «радянської програми» у бальній хореографії; уточнено періодизацію розвитку сценічного хореографічного мистецтва в УРСР крізь призму взаємодії елементів народно- сценічного танцю з різними видами хореографії та поняття «національна своєрідність хореографічного мистецтва». Набули подальшого розвитку уявлення про систему хореографічного мистецтва як вагомого складника національної ідентичності в УРСР 1950-1980-х рр.
У роботі стверджується, що акумулювання етнокультурної інформації в лексиці народного танцю дозволяє говорити про національні ознаки тих чи інших хореографічних творів, що використовують образну систему та рухи українського народного танцю, від народно-сценічної та характерної хореографії до національних балетних вистав, а також офарблених елементами народного бальних танців та ін.
Description:
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства зі спеціальності 26.00.01 «Теорія та історія культури». - Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Міністерство культури та інформаційної політики України. Київ, 2021