Abstract:
Мета статті – дослідження проявів явища виконавської інтермедіальності у процесах структурно концептуального моделювання гібридних макрокомпозицій, що здійснюється на матеріалах ансамблевої твор чості України ХХІ століття. На сучасному етапі функціонування медіакультури як специфічного середовища,
де відбуваються генерування, трансляція, інтерпретація та постійний обмін семіотичною інформацією, демон струє продукування розгалужених інтермедіальних зв’язків. Експерименти з поєднання художньо-знакових кодів
різних видів мистецтв, а також художніх і нехудожніх знакових систем та перманентний вплив технологій
на музичне мистецтво стимулює появу мультисеміотичних композицій, що вимагає від музикантів-інструмен талістів створення особливого комунікативно-ігрового простору та, нерідко, потребує додаткових художньо організаційних зусиль із його естетизації. У процесі дослідження окреслено трансформації соціокультурних,
художньо-естетичних, семіотико-комунікативних вимірів функціонування музично-виконавського мистецтва
України. З’ясовано, що реалізація багатокомпонентних і поліфункціональних із композиційно-семіотичного та
техніко-виконавського поглядів макропросторових проєктів виводить їх авторів-виконавців на більш високий
рівень розкриття як полімодальних артистичних, так і режисерсько-організаційних проявів виконавської ін термедіальності. Постійна динамізація процесів знаково-символічної, інтермедіальної взаємодії мистецтва
і цифрових технологій, гібридне поєднання музичних та екстрамузичних семіотико-комунікативних модусів ви конавського мовлення окреслюють новий ступінь художньо-технологічного універсалізму в музично-виконавсько му мистецтві постмодерної доби, що закладає основи його новітньої естетико-герменевтичної концепції
Description:
The aim of the article is to study the specifics of the phenomenon of performing intermediality in the processes of structural
and conceptual modeling of hybrid macro-compositions, which is studied on the basis of ensemble creativity of Ukraine of
the 21st century. At the present stage, the functioning of the media culture as a specific environment where the generation,
translation, interpretation and constant exchange of semiotic information takes place, demonstrates the formation of
branched intermedial relationships. Experiments on the combination of artistic and symbolic codes of various types of art,
as well as artistic and non-artistic symbolic systems and the permanent impact of technology on musical art stimulate the
appearance of multisemiotic compositions, which require musicians to create a special communicative space and, often,
require additional artistic and organizational efforts to aesthetize it. The study outlines the transformations of sociocultural,
artistic, aesthetic, semiotic, communicative aspects of the functioning of musical performing art of Ukraine. It was revealed
that from a compositional, semiotic, technical and performance point of view, the implementation of multicomponent and
multifunctional macro-spatial projects brings their authors and performers to a higher level of disclosure of both multimodal
artistic and directorial, organizational features of performing intermediality. The constant dynamization of the processes
of sign and symbolic, intermedial interaction of art and digital technologies, a hybrid combination of musical and extra musical semiotic-communicative modes of performing speech defines a new stage of artistic, technological universalism in
the musical performing arts of the post-modern era, which lays the foundation for its new aesthetic-hermeneutical concept.
Key words: musical performance, macro-composition, hybrid text, media culture, performing intermediality.