Короткий опис(реферат):
Мета статті - визначити особливості колористичної складової дизайну інтер’єру та виявити естетико-художні особливості кольорового рішення сучасної робочої зони на прикладі столичних коворкінг центрів. Методологія дослідження. Застосовано художній та мистецтвознавчий аналіз в аспекті дизайнерської творчості;
структурно-семіотичний аналіз, що передбачає виявлення знакових, диференціюючих функцій, що закладені в колориті інтер’єру коворкінг-центра; метод структурного аналізу, який посприяв вивченню знакових систем колориту інтер’єру коворкінг-центрів з декодуванням закладених в них сенсів; метод порівняльного аналізу, завдяки якому встановлено спільні риси у сприйнятті кольору сучасною людиною, визначено характерні особливості ролі колориту в дизайні інтер’єру робочого простору. Наукова новизна. Досліджено семантичне значення кольору в дизайні інтер’єру коворкінг-простору; проаналізовано інформативність кольору на основі трьох параметрів (тону, насиченості та яскравості); розглянуто композиційно-декоративну функцію кольору; виявлено естетико-художні особливості кольорового рішення сучасної робочої зони на прикладі київських коворкінг центрів та визначено пріоритетну кольорову гаму, що сприяє підвищенню працездатності. Висновки.
Підґрунтям сприйняття кольору - фізіологічні, психологічні та естетичні фактори, якими зумовлені кольорові асоціації, семантика та символіка кольору - є давні архетипи, сформовані під впливом соціально-економічних та сакральних факторів. Різноманітні кольорові гармонії широко використовується в сучасних робочих просторах, в процесі організації виробничих процесів, для створення психологічних акцентів, що забезпечують підвищення працездатності та зменшення відчуття втоми. У контексті розробки дизайну коворкінг-центру підхід до колористичного вирішення інтер’єру базується передусім на прагненні створення атмосфери, яка сприяє появі позитивних емоцій, надихає робітників на співробітництво та продуктивність. Дослідження виявило, що багатим творчим джерелом формування художнього образу інтер’єру коворкінг-центру відіграють архетипи, які задіюються образно-асоціативне мислення дизайнерів. Колористична складова не обмежуються характерними гамами, що відповідають останнім тенденціям - вона значно ширші і демонструє різновекторність дизайнерських пошуків.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to determine the features of the color component of interior design and to identify the aesthetic and artistic features of the color scheme of a modern work area on the example of the capital's coworking centers. Methodology. Art and art analysis in the aspect of design creativity is applied; structural-semiotic analysis, which
involves the identification of symbolic, differentiating functions that are embedded in the color of the interior of the coworking center; the method of structural analysis, which contributed to the study of sign systems of the color of the interior of coworking centers with the decoding of the meanings embedded in them; method of comparative analysis,
which establishes common features in the perception of color by modern man, identified the characteristics of the role of color in the interior design of the workspace. Scientific novelty. The semantic significance of color in the interior design of a coworking space is studied; the informativeness of color is analyzed on the basis of three parameters (tone, saturation, and brightness); the compositional and decorative function of color is considered; the aesthetic and artistic features of the color scheme of the modern work area are revealed on the example of Kyiv coworking centers and the priority color scale
is determined, which contributes to the increase of working capacity. Conclusions. The basis of color perception - physiological, psychological, and aesthetic factors that determine color associations, semantics, and symbolism of color - are ancient archetypes formed under the influence of socio-economic and sacred factors. A variety of color harmonies are widely used in modern workspaces, in the process of organizing production processes, to create psychological accents that improve performance and reduce fatigue. In the context of coworking center design, the approach to color interior
design is based primarily on the desire to create an atmosphere that promotes positive emotions, inspires workers to cooperate and productivity. The study found that the rich creative source of the artistic image of the interior of the coworking center is played by archetypes, which involve the image-associative thinking of designers. The color
component is not limited to the characteristic scales that meet the latest trends - it is much wider and demonstrates the diversity of design searches.