Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Дослідження розкриває теоретичні і практичні проблеми реалізації правових проектів в Україні крізь призму творчості та роль режисера в структурі правоосвітніх заходів, визначено актуальні підходи до їх вивчення. Методологія полягає в пошуку концептуального та творчого виду діяльності режисера, розкриття його здатності якісно реалізовувати правові матеріали крізь призму культурних заходи в навчальному процесі, впливаючи паралельно і на виховну складову. Наукова новизна роботи полягає в розкритті органічного комбінування функцій режисера-творця, режисера-організатора та режисера-менеджера, задля якісної реалізації право-культурного проекту «Я маю право». Висновки. Розширюються та пропонуються педагогам фахової спеціальності нові форми культурної реалізації, які уже сьогодні допоможуть в майбутньому відповісти на питання, яким чином знайти творчі режисерські прийоми втілення культурних проектів спільно з державними установами правового напрямку, вказавши вірний вектор загального удосконалення та розвитку суспільств.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of the article. The study reveals the theoretical and practical problems of implementing legal projects in Ukraine through the prism of creativity and the role of the director in the structure of legal education activities. Professional educational training of future directors is a specific educational process aimed at the development of graduates as highly experienced creative figures. The essence of the above training will allow developing in a wider range of cultures and law. It is the skillful organization of the educational and artistic process, in particular, future professionals at all stages from directing to the realization of creative vision in the student body, ultimately aimed at the
development and self-realization of artistic and creative abilities of youth and their moral and ethical education. Methodology. In theoretical and methodological terms, the analyzed and presented aspects were previously presented in the works of K.S. Stanislavsky, B.E. Zakhava, I.G. Sharoev, A.A. Goncharov, and others. In higher education, all plans are needed - creative and organizational indivisible holistic learning process, which will allow students to put into practice their powerful knowledge in terms of management. Relevant approaches to their study are identified. The methodology is to find a conceptual and creative activity of the director, revealing his ability to qualitatively implement legal materials through the prism of cultural activities in the educational process, influencing in parallel and the educational component. The scientific novelty of the work lies in the disclosure of the organic combination of functions of director-creator, director-organizer, and director-manager, for the quality implementation of the legal-cultural project "I have the right". Conclusions. New forms of cultural realization are being expanded and offered to teachers, which will help in the future to answer the question of how to find creative directing techniques for implementing cultural projects together with state legal institutions, indicating the right vector of general improvement and development of society.