dc.contributor.author |
Донг Мінь |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-13T16:10:53Z |
|
dc.date.available |
2022-04-13T16:10:53Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Донг Мінь. Вплив традицій мистецтва сходу на живопис Михайла Гуйди // Культура і сучасність. 2020. № 2. С. 56-62. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4109 |
|
dc.description |
The purpose of the article. To analyze the work of Ukrainian painter Mykhailo Huida in the context of cultural integrations of China and Ukraine in the last decades of the XX - beginning of the XXI century. as an expression of trends in contemporary art. Methodology. General scientific research methods, chronological and historical-comparative, historical-biographical, figurative-stylistic, semantic, analysis are applied. Theoretical and art terminological structures are used. The scientific novelty lies in elucidating the peculiarities of Mykhailo Huida's work and the formation of the meaningful, compositional, stylistic and aesthetic beginnings of his painting in the context of cultural integrations of China and Ukraine in the last decades of the XX - early XXI centuries. Conclusions. The peculiarities of the creative path of the Ukrainian painter Mykhailo Huida, his unique experience of work in China, which became the basis for the creation of the artist's personal artistic style, are analyzed. The study of works of art by Mikhail Guida revealed the consistent formation of features and peculiarities of his painting over the decades as a result of: a) acquaintance with the art of the East in Japan; b) stay in China, including among Chinese cultural and artistic figures; c) study the history of culture and art of China; d) deep penetration into the world of China through understanding of its nature, customs, traditions due to travel, stay in different provinces of the country, teaching in Chinese universities. The figurative and artistic content of his works reveals an innovative combination of European, including Ukrainian, and Chinese stylistics, artistic means and various linguistic methods of traditional Chinese painting. It is also important for the artist to comprehend the semantic foundations of Chinese traditional and modern art, which turned out to be in agreement with Mikhail Guidi as a person. It was found that the imagery of Mikhail Guida's painting has an internal form that embodies the image in the general structure of the subject-spiritual world. It is concluded that the involvement of the traditions of Chinese and Ukrainian art in a single work involves a philosophical understanding of the artistic heritage of both countries and their transformation into modern forms. The artist's creative path, discovering the techniques of painting in the East, enriched and elevated his work to exceptionally high standards. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті. Проаналізувати творчість українського живописця Михайла Гуйди в контексті культурних інтеграцій Китаю та України останніх десятиліть ХХ - початку ХХІ ст. як вираз тенденцій розвитку сучасного мистецтва. Методологія. Застосовано загальнонаукові методи дослідження, хронологічний та історико-компаративний, історико-біографічний, образно-стилістичний, семантичний, аналіз. Застосовано
теоретико-мистецтвознавчі термінологічні будови. Наукова новизна полягає у зʼясуванні особливостей творчості Михайла Гуйди та формування змістовного, композиційного, стилістичного й естетичного начала його живопису в контексті культурних інтеграцій Китаю та України останніх десятиліть ХХ - початку ХХІ ст.
Висновки. Проаналізовано особливості творчого шляху українського живописця Михайла Гуйди, його унікальний досвід роботи у Китаї, що став основою для створення особистого художнього стилю мистця. Дослідження творів мистецтва Михайла Гуйди виявило послідовне формування рис та особливостей його
живопису впродовж десятиліть внаслідок: а) знайомства з мистецтвом Сходу в Японії; б) перебування у Китаї, в тому числі у середовищі китайських діячів культури та мистецтва; в) вивчення історії культури та мистецтва Китаю; г) глибокого проникнення у світ Китаю через розуміння його природи, звичаїв, традицій внаслідок
мандрувань, перебування у різних провінціях країни, викладацької роботи у китайських вишах. Образно-художній зміст його витворів виявляє інноваційне поєднання європейської, в тому числі, української, та китайської стилістики, художніх засобів та різноманітних мовних прийомів традиційного живопису Китаю. Суттєве значення має також осягнення митцем змістовно-смислових основ китайського
традиційного та сучасного мистецтва, що виявилися суголосними Михайлу Гуйді як особистості. Зʼясовано, що образність живопису Михайла Гуйди має внутрішню форму, що втілює образ у загальній структурі предметно-духовного світу. Підсумовано, що залучення традицій китайського та українського мистецтва у
єдиному творі передбачає філософське осмислення художньої спадщини обох країн та перетворення їх у новітніх формах. Творчий шлях, яким пройшов митець, розкриваючи для себе прийоми живопису Сходу, збагатив та підніс його творчість до виключно високих зразків. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
мистецтво сходу |
uk_UA |
dc.subject |
живопис |
uk_UA |
dc.subject |
Гуйда Михайло |
uk_UA |
dc.subject |
Кита́й |
uk_UA |
dc.subject |
сучасне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
Україна |
uk_UA |
dc.subject |
твори мистецтва |
uk_UA |
dc.subject |
історія культури Китаю |
uk_UA |
dc.subject |
китайське мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
українське мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
культура Сходу |
uk_UA |
dc.subject |
культура Японії |
uk_UA |
dc.subject |
Японія |
uk_UA |
dc.subject |
мистецтво Японії |
uk_UA |
dc.subject |
пейзаж |
uk_UA |
dc.subject |
художні традиції |
uk_UA |
dc.subject |
прийоми живопису |
uk_UA |
dc.subject |
жанри мистецтва |
uk_UA |
dc.subject |
портрет |
uk_UA |
dc.title |
ВПЛИВ ТРАДИЦІЙ МИСТЕЦТВА СХОДУ НА ЖИВОПИС МИХАЙЛА ГУЙДИ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The influence of the traditions of eastern art on the painting of Michael Guyda |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |