Короткий опис(реферат):
Метою статті є дослідження технологій дистанційного навчання та ставлення до цієї
форми освіти студентів та викладачів (на прикладі ВП «МФ КНУКіМ» та ВП «Миколаївський
факультет менеджменту і бізнесу КУК). Методологічна основа дослідження. У процесі
дослідження застосовано наукові методи аналізу, синтезу, узагальнення, метод анкетування
студенів і викладачів ВП «Миколаївська філія КНУКіМ», ВП «Миколаївський факультет
менеджменту і бізнесу КУК». Кількісні методи були залучені для обробки результатів анкетування.
Наукова новизна роботи полягає в узагальненні знань про можливості впровадження дистанційного
навчання в навчальний процес підготовки за галуззю знань «Культура і мистецтво», зокрема
спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»; окресленні основних ознак
дистанційного навчання через призму поглядів студенів і викладачів, їх готовності до самонавчання
та самовдосконалення; бачення перспектив розвитку дистанційного навчання та ін. Висновки.
Доведено, що технології дистанційного навчання створюють умови для плідної взаємодії викладачів і
студентів як суб’єктів інформаційного середовища та сприяють розвитку їх компетентностей,
серед яких здатність до саморозвитку та аналітичне мислення. Анкетування виявило, що більша
половина студентів мають позитивне ставлення до дистанційного навчання і використання
сучасних інформаційних технологій для отримання інформації. Найбільш затребуваними виявилися
практичні та лекційні заняття з використанням мультимедійних технологій. Серед перспектив
дистанційного навчання студентами за ранжируваним переліком обрані технологічність, гнучкість
та модульність. Результати анкетування довели, що технології дистанційного навчання, базуючись
на принципах відкритого навчання, створюють сучасне інформаційне освітнє середовище,
привабливе для студентської молоді. На основі дослідження визначено, що дистанційне навчання
можна активно використовувати в системі змішаного навчання для студентів інформаційної
сфери, а в умовах кризових явищ – як самостійний елемент сучасної освіти.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to study the technologies of distance learning and the attitude to this
form of education of students and teachers (on the example of VP "MF KNUKiM" and VP " Mykolaiv
Faculty of Management and Business of the KUC"). The methodological basis of the study. In the course of
the research scientific methods of analysis, synthesis, generalization, method of questionnaires of students
and teachers of VP "Mykolaiv branch of KNUKiM", VP "Mykolaiv faculty of management and business of
KUC" were applied. Quantitative methods were used to process the results of the survey. The scientific
novelty of the work is the generalization of knowledge about the possibility of introducing distance learning
in the educational process of training in the field of knowledge "Culture and Art", in particular, the specialty
"Information, Library and Archival Affairs"; outlining the main features of distance learning through the
prism of the views of students and teachers, their readiness for self-study and self-improvement; a vision of
prospects for the development of distance learning, etc. Conclusions. It has been proven that distance
learning technologies create conditions for fruitful interaction between teachers and students as subjects of
the information environment and promote the development of their competencies, including the ability to
self-development and analytical thinking. The survey found that more than half of students have a positive
attitude towards distance learning and the use of modern information technology to obtain information. The
most popular were practical and lecture classes using multimedia technologies. Among the prospects of
distance learning by students on the ranked list are selected manufacturability, flexibility, and modularity.
The results of the survey proved that distance learning technologies, based on the principles of open
learning, create a modern information educational environment that is attractive to student youth. Based on
the study, it was determined that distance learning can be actively used in the system of blended learning for
students of the information sphere, and in times of crisis - as an independent element of modern education.