Abstract:
Мета роботи – розкрити роль, основні напрями та сучасні тенденції методичного супроводу
діяльності публічних бібліотек України у забезпеченні реалізації завдань з промоції читання.
Методологія дослідження полягає у застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів, а
саме: методів аналізу, синтезу та узагальнення, порівняння, оглядово-аналітичного методу, методу
документаційного аналізу, що дає змогу досягти поставленої мети. Наукова новизна роботи
полягає в комплексному та системному підході до розширення уявлень про вплив методичної роботи
на діяльність публічних бібліотек України у промоції читання. Висновки. Виявлено, що втрата в
суспільстві інтересу до читання набула загальнодержавного значення та вимагає невідкладних дій.
У таких умовах необхідності збільшення попиту на українську книгу і підвищення статусу читання
зростає роль публічних бібліотек у промоції читання. З’ясовано, що у цих умовах формується
нова концепція методичного супроводу діяльності бібліотек з промоції читання. Проаналізовано
основні складові методичної роботи з популяризації книги та читання: розроблення пропозицій
та рекомендацій, видання методичних посібників, підвищення кваліфікації фахівців, навчання їх
використанню сучасних технологій, організація публічних акцій, що привертають увагу до книги та
читання, проведення конференцій, семінарів, узагальнення власного досвіду та досвіду роботи інших
бібліотек, оприлюднення кращих практик бібліотек на сторінках фахових видань та електронних
ресурсах. Досліджено, що надаючи методико-консультативну допомогу бібліотекам у популяризації
книги та читання, методисти активно використовують цифрові технології. Збільшується частка
електронних методичних ресурсів і забезпечення віддаленого доступу до них, отримує розвиток
різноманіття форм, методів, напрямів та продуктів методичної діяльності.
Description:
The purpose of the article is to reveal the role, main directions, and modern tendencies of methodical
support of the activities of public libraries of Ukraine in the maintenance implementation of tasks to reading
promoting. The methodology consists of the application of general scientific and special methods: methods of analysis, synthesis and generalization, comparison, review and analytical method, documentary analysis,
which allows achieving this goal. The scientific novelty of the work lies in the comprehensive and systematic
approach to expanding ideas about the impact of methodical work on the activities of public libraries of
Ukraine in the reading promotion. Conclusions. It was found that the loss of public interest in reading has
acquired national significance and requires immediate action. In such conditions of the need to increase the
demand for Ukrainian books and increase the status of reading the role of public libraries in the reading
promotion increases. It was studied that in these conditions a new concept of methodical support of libraries
for the reading promotion is formed. The main components of methodical work on popularization of books
and reading are analyzed: development of recommendations, publication of methodical manuals, professional
development of specialists, training in their use of modern technologies, organization of public actions that
attract attention to books and reading, carrying out conferences, seminars, generalization of own experience
and experience of other libraries, publication of best practices of libraries on the pages of professional
publications and electronic resources. It has been investigated that methodologists actively use digital
technologies by providing methodological and advisory assistance to libraries in popularizing books and
reading. The share of electronic methodical resources and providing remote access to them is increasing, a
variety of forms, methods, directions, and products of methodical activity are being developed.