Короткий опис(реферат):
Метою статті є з’ясування проблем та перспектив цифрових трансформацій в музейній практиці та
сучасному мистецтві. Методологія дослідження ґрунтується на діалектичному методі, необхідному для
здійснення мистецтвознавчих досліджень, критичному аналізі культурологічних, мистецтвознавчих джерел;
методах дедукції та індукції; історичному, логічному та методі міждисциплінарного синтезу. Наукова
новизна. Розкрито стан наукової розробленості проблеми в галузі цифрових гуманітарних наук. Розглянуто
сучасний підхід до питань щодо оцифрування музейних фондів та створення електронного інформаційного
ресурсу культурної спадщини та культурних цінностей України. Визначено основні аспекти історії цифрового
мистецтва. Вивчено та проаналізовано новітні досягнення зарубіжних та вітчизняних дослідників в напряму
цифрових трансформацій та у впровадженні цифрових технології. Результати дослідження літературних джерел
з зазначеної теми надали можливість зробити висновки, що у проаналізованих виданнях багатьох авторів
приділена недостатня увага проблемам цифрових трансформацій в музейній практиці та перспективам
застосування імерсивних технологій у сучасному мистецтві.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to clarify the problems and prospects of digital transformations in museum practice
and contemporary art. The research methodology is based on the dialectical method necessary for the implementation
of art history research, a critical analysis of cultural, art history sources; methods of deduction and induction; historical,
logical and method of interdisciplinary synthesis. Scientific novelty. The state of scientific development of the problem
in the field of digital humanities is revealed. A modern approach to the issues of digitization of museum collections and
the creation of an electronic information resource of cultural heritage and cultural values of Ukraine is considered. The
main aspects of the history of digital art are determined. The latest achievements of foreign and domestic researchers in
the direction of digital transformations and the introduction of digital technologies have been studied and analyzed.
Conclusions. The results of the study of literary sources on this topic led to the conclusion that in the analyzed
publications of many authors, insufficient attention was paid to the problems of digital transformations in museum
practice and the prospects for the use of immersive technologies in contemporary art.