Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Розуміння терміну "реалізм" у мистецтвознавчій теорії Заходу (від 60-х років ХХ століття – до сьогодення)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Барановська, Анастасія Сергіївна
dc.date.accessioned 2022-06-06T08:37:30Z
dc.date.available 2022-06-06T08:37:30Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Барановська А. С. Розуміння терміну "реалізм" у мистецтвознавчій теорії Заходу (від 60-х років ХХ століття – до сьогодення) // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 1. С. 101-105. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4156
dc.description The purpose of the article is to determine the meaning of the term "realism" as defined in scientific research of Western art critics, to fix the level of the problem prior to studies outside the post-Soviet art doctrine. The research methodology is the use of the hermeneutic method, whereby the term "realism" has been revealed through this word interpretation drawn on a variety of textual sources related to the cultural sphere; the historical-genetic method whereby the transition from semantic (narrow) definition to a broad term interpretation has been studied within the period from the mid-nineteenth century to the present; historical-systemic method due to which the realism has been researched with reference to the political, cultural conditions of the epoch from the time of the term appearing till metamodern days. The scientific novelty is the systematic analysis and introduction into scientific circulation of concepts of realism from a foreign art history source base, determining the status of the study of the realism issue in Western art theory. Conclusions. To date, the phenomenon of realism has not been thoroughly studied. There is a small number of publications in the West where the study of realism is systematic. Western scholars, despite the spread use of the term in the modern art sphere, avoid providing generalized, universal definitions; attention is paid to the description of movements, which according to the opinions of art historians should be considered realistic. Thus, the study of the realism problem is not completed in Western culture, it is at the start: at the turn of the XX-XXI centuries, attempts are being made, first, to reconsider the critical attitude to realism, carried down from the middle of the twentieth century, secondly, to point up distinctive features, the content of this widely used category. uk_UA
dc.description.abstract Метою статті є розкриття змісту терміну «реалізм» у наукових дослідженнях західних мистецтвознавців, визначення стану розвідки означеного питання за межами пострадянської мистецтвознавчої доктрини. Методологією дослідження є застосування герменевтичного методу, за допомогою якого виявлялось значення терміну «реалізм» через інтерпретацію вживання цього слова у найрізноманітніших текстових джерелах, що стосуються сфери культури; історико-генетичного методу, яким здійснено дослідження переходу від семантичного (вузького) розуміння терміну – до широкого трактування впродовж проміжку часу від середини ХІХ століття – до теперішнього часу; історико-системного методу, за допомогою якого явище реалізму досліджено у системі зв’язків з політичним, культурним станом доби в історичному зрізі від часу появи терміну – до часів метамодерну. Науковою новизною є системний аналіз та введення у науковий обіг концепту реалізму в розуміння мистецтвознавчої джерельної бази, визначення стану дослідження проблематики реалізму у мистецтвознавчій теорії Заходу. Висновки. До сьогодні явище реалізму не вивчено досконало. Існує небагато праць західних теоретиків, у яких дослідження реалізму є системними. Західні науковці, з огляду на поширення терміну у сучасному художньому просторі, уникають подання узагальнених, універсальних визначень; увага приділяється опису окремих течій, що, на думку істориків мистецтва, слід відносити до реалістичних. Таким чином, вивчення означеного питання не є вичерпним у західній культурі та перебуває на початку шляху: саме на межі ХХ–ХХІ століть реалізуються спроби, по-перше, переглянути критичне ставлення до реалізму, закріплене у середині ХХ століття, а, по-друге, виділення ключових ознак, змісту цієї широко вживаної категорії. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject реалізм uk_UA
dc.subject реалістичне зображення uk_UA
dc.subject реалістичні течії uk_UA
dc.subject фігуративна композиція uk_UA
dc.subject ілюзіонізм uk_UA
dc.subject натуралізм uk_UA
dc.title Розуміння терміну "реалізм" у мистецтвознавчій теорії Заходу (від 60-х років ХХ століття – до сьогодення) uk_UA
dc.title.alternative The interpretation of the term "realism" in the art history theory of the West (from the 60s of the XXth century – to nowadays) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу