dc.contributor.author |
Гнатишин, Оксана Євстафіївна |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-06T09:01:49Z |
|
dc.date.available |
2022-06-06T09:01:49Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Гнатишин О. Є. До історії української музичної науки: поява методу "радянського музикознавства" // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 1. С. 130-136. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4161 |
|
dc.description |
The purpose of the article. The work aims to identify the conditions and factors of the emergence of the method
of "Soviet musicology". The methodology of the study consists of the use of historically, gnoseological, functional value, as well as specifically sociologic and generalizing methods of analysis. The scientific novelty consists in
ascertaining the essence of the above-mentioned method and its decisive role in the formation of a new branch of the
common sciences - music knowledge. It is substantiated that the objective focus of her attention on musical culture for
many decades leveled the previous focus of scientists on music as a sound phenomenon. It is motivated that the
historical muse of science is recommended to focus on the sociological and ideological dimensions, theoretically - on
the practical expediency of knowledge. Conclusions. Analysis of the problem of the method of Soviet musicology
revealed the factors of its appearance, the main of which was the policy of "culture" which manifested itself in the
general dissemination of available knowledge about musical culture for the formation of a new Soviet man. The harm
from the unconditional use of the method manifested in the neglect of essential research of the sciences of music, the
loss of the proper level of professionalization of scientific personnel, the emergence of a new type of discourse
("cataloging of data"), the origin of the "scientific and pop of the laurel genre", which displaced its scientific
publications, was revealed. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою роботи є виявлення умов і чинників постання методу «радянського музикознавства». Методологія
дослідження полягає у використанні історичного, гносеологічного, функціонально-вартісного, а також
конкретно-соціологічного та узагальнюючого методів аналізу. Наукова новизна полягає у з’ясуванні суті
згаданого методу та його вирішальної ролі у становленні нової галузі суспільних наук — музикознавстві.
Обґрунтовано, що предметний фокус її уваги на музичній культурі багато десятиліть нівелював попередню
зосередженість учених на музиці як звуковому феномені. Умотивовано, що історичному музикознавству
рекомендовано орієнтуватися на соціологічний та ідеологічний виміри, теоретичному — на практичній
доцільності знань. Висновки. Аналіз проблеми методу радянського музикознавства виявив чинники його
появи, головним із яких виявилася політика «культурності», що проявилася у загальному поширенні доступних
знань про музику задля цілеспрямованого формування нової радянської людини. Виявлено шкоду від
беззастережного використання методу, що проявилася у нехтуванні сутнісними дослідженнями музики, втраті
належного рівня професіоналізації наукових кадрів, появі нового типу дискурсу («каталогізації данностей»),
зародженні «науково-популярного жанру», що витіснив власне наукові публікації. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
радянське музикознавство |
uk_UA |
dc.subject |
культурність |
uk_UA |
dc.subject |
наука про музику |
uk_UA |
dc.subject |
музичне просвітництво |
uk_UA |
dc.subject |
музична освіта |
uk_UA |
dc.title |
До історії української музичної науки: поява методу "радянського музикознавства" |
uk_UA |
dc.title.alternative |
To the history of Ukrainian musical science: the emergence of the method of "the Soviets of someone musicology" |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |