Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

До історії української музичної науки: поява методу "радянського музикознавства"

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гнатишин, Оксана Євстафіївна
dc.date.accessioned 2022-06-06T09:01:49Z
dc.date.available 2022-06-06T09:01:49Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Гнатишин О. Є. До історії української музичної науки: поява методу "радянського музикознавства" // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 1. С. 130-136. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4161
dc.description The purpose of the article. The work aims to identify the conditions and factors of the emergence of the method of "Soviet musicology". The methodology of the study consists of the use of historically, gnoseological, functional value, as well as specifically sociologic and generalizing methods of analysis. The scientific novelty consists in ascertaining the essence of the above-mentioned method and its decisive role in the formation of a new branch of the common sciences - music knowledge. It is substantiated that the objective focus of her attention on musical culture for many decades leveled the previous focus of scientists on music as a sound phenomenon. It is motivated that the historical muse of science is recommended to focus on the sociological and ideological dimensions, theoretically - on the practical expediency of knowledge. Conclusions. Analysis of the problem of the method of Soviet musicology revealed the factors of its appearance, the main of which was the policy of "culture" which manifested itself in the general dissemination of available knowledge about musical culture for the formation of a new Soviet man. The harm from the unconditional use of the method manifested in the neglect of essential research of the sciences of music, the loss of the proper level of professionalization of scientific personnel, the emergence of a new type of discourse ("cataloging of data"), the origin of the "scientific and pop of the laurel genre", which displaced its scientific publications, was revealed. uk_UA
dc.description.abstract Метою роботи є виявлення умов і чинників постання методу «радянського музикознавства». Методологія дослідження полягає у використанні історичного, гносеологічного, функціонально-вартісного, а також конкретно-соціологічного та узагальнюючого методів аналізу. Наукова новизна полягає у з’ясуванні суті згаданого методу та його вирішальної ролі у становленні нової галузі суспільних наук — музикознавстві. Обґрунтовано, що предметний фокус її уваги на музичній культурі багато десятиліть нівелював попередню зосередженість учених на музиці як звуковому феномені. Умотивовано, що історичному музикознавству рекомендовано орієнтуватися на соціологічний та ідеологічний виміри, теоретичному — на практичній доцільності знань. Висновки. Аналіз проблеми методу радянського музикознавства виявив чинники його появи, головним із яких виявилася політика «культурності», що проявилася у загальному поширенні доступних знань про музику задля цілеспрямованого формування нової радянської людини. Виявлено шкоду від беззастережного використання методу, що проявилася у нехтуванні сутнісними дослідженнями музики, втраті належного рівня професіоналізації наукових кадрів, появі нового типу дискурсу («каталогізації данностей»), зародженні «науково-популярного жанру», що витіснив власне наукові публікації. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject радянське музикознавство uk_UA
dc.subject культурність uk_UA
dc.subject наука про музику uk_UA
dc.subject музичне просвітництво uk_UA
dc.subject музична освіта uk_UA
dc.title До історії української музичної науки: поява методу "радянського музикознавства" uk_UA
dc.title.alternative To the history of Ukrainian musical science: the emergence of the method of "the Soviets of someone musicology" uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу