Abstract:
Мета дослідження зумовлена потребою вивчення сучасних режисерських підходів до вирішення
постановки оперних вистав в аспекті ціннісних орієнтирів ХХІ століття. Методологія дослідження спирається
на базові принципи сучасного історичного та теоретичного театрознавства із застосуванням інтонаційно драматургічного, компаративного методів та методу теоретичного узагальнення, що дозволяють осмислити
тенденції роботи сучасного оперного режисера. Наукова новизна полягає у тому, що це перше ґрунтовне
аналітичне дослідження стану українського музичного оперного театру з точки зору зміни парадигми
сценічного мистецтва. Висновки. Розглянуто видозміни у репертуарній політиці українського музичного
театру сьогодення під впливом світових глобалізаційно-інтеграційних процесів. Осмислено контент
режисерських інтерпретацій музично-театральних творів як мистецького продукту. Виявлено і обґрунтовано
шляхи оптимізації пізнавального та розважального аспектів музичних вистав в умовах сучасних
соціокультурних реалій. Проаналізовано нові оперні постановки останніх років, які є репрезентантами
загальних тенденцій розвитку музичного театру. Доведено, що український музичний театр активно
розвивається в оперному жанрі, акумулюючи як надбання минулого, так і застосовуючи нові експериментальні
техніки.
Description:
The purpose of the article is due to the need to study modern directing approaches to solve the production of
opera performances in terms of the values of the XXI century. The research methodology is based on the basic
principles of modern historical and theoretical musicology with the use of intonation-dramaturgical, comparative
methods, and the method of theoretical generalization, which allow comprehension of the trends of the work of the
modern opera director. The scientific novelty consists in the fact that this is the first analytical study of the state of the
Ukrainian musical opera theater in terms of changes in values in art. Conclusions. Changes in the repertoire policy of
today's Ukrainian musical theater under the influence of world globalization and integration processes are considered.
The content of directorial interpretations of musical and theatrical works as an artistic product is comprehended. The
ways of optimization of cognitive and entertaining aspects of musical performances in the conditions of modern socio cultural realities are revealed and substantiated. New opera productions of recent years, which are representatives of
general trends in the development of musical theater, are analyzed. It is proved that the Ukrainian musical theater is
actively developing in the opera genre, accumulating both the heritage of the past and applying new experimental
techniques.