Abstract:
Мета пропонованої статті полягає у визначенні жанрово-стильових та виконавських особливостей творів
для духових інструментів В. Рунчака. Методологія дослідження ґрунтується на використанні методів:
текстологічного, джерелознавчого та герменевтичного – при опрацюванні музикознавчих та нотних джерел з
обраної теми; стильового та інтонаційного аналізу – для визначення жанрово-стильових та виконавських
особливостей аналізованих композицій. Наукова новизна роботи полягає в актуалізації нотографічного
матеріалу, проаналізованого вперше та увиразнення його специфічних ознак. Висновки. Твори за участю
духових інструментів В. Рунчака являють собою органічний синтез різних видів мистецтв (хореографії, театру
та музики), характеризуються колористичними, архітектонічними знахідками, сучасною музичною мовою, що
розширюють спектр виразових засобів та можливостей названих інструментів.
Description:
The purpose of the article is to determine the genre-style and performance features of works for wind
instruments by V. Runchak. The research methodology is based on the use of methods: textual, source and
hermeneutic – in the study of musicological and musical sources on the selected topic; stylistic and intonation analysis –
to determine the genre-style and performance features of the analyzed compositions. The scientific novelty of the work
lies in the actualization of the notographic material analyzed for the first time and the expression of its specific features.
Conclusions. Works with winds by V. Runchak are an organic synthesis of different arts (choreography, theater, and
music), characterized by color, architectural discoveries, modern musical language, expanding the range of means of
expression and capabilities of these instruments.