Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Охарактеризувати особливості формування та становлення творчої особистості Б. Ступки
крізь призму тенденцій розвитку українського театрального мистецтва та визначити засади і здобутки
виконавської майстерності митця. Методологія дослідження полягає у застосуванні типологічного,
емпіричного, мистецтвознавчого, аналітичного, аксіоматичного методів дослідження концепту професійної
діяльності майстра сцени, її початкового періоду й сценічного розвитку та аналізу головних ознак акторської
майстерності Б. Ступки, її специфічних рис у процесі роботи над образом, ключових критеріїв естетичної
цінності відтворення персонажу постановки. Новизна дослідження полягає у систематизації творчих
досягнень Б. Ступки на початку його сценічної діяльності та наступних професійних здобутків, що склали
фундаментальне підґрунтя його високої сценічної майстерності. Висновки. В результаті здійсненого аналізу
дослідження можна дійти висновку, що сформовані протягом роботи в колективі Львівського театру ім. Марії
Заньковецької риси творчого почерку Богдана Ступки отримали значний розвиток на сцені Київського
драматичного театру ім. Івана Франка, багато в чому завдяки тісній співпраці з С. Данченком, який не лише
сприяв створенню унікального репертуару, що складається з творів серйозної вітчизняної та світової
драматургії, а й специфічної творчої атмосфери, в якій актор отримує усі можливості для глибинної
інтерпретації образу свого персонажа та його розкриття.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to characterize the features of the formation and formation of the creative
personality of B. Stupka through the prism of trends in the development of Ukrainian theatrical art and to determine the
foundations and achievements of the actor's performing skills. The research methodology consists of the use of
typological, empirical, art criticism, analytical, axiomatic methods of researching the concept of the professional
activity of the stage master, its initial period and stage development and, analyzing the main features of B. Stupka's
acting skills, her specific features in the process of working on the image, key criteria the aesthetic value of reproducing
the character of the production. The scientific novelty of the research lies in the systematization of B. Stupka's creative
achievements at the beginning of his stage activity and subsequent professional achievements, which formed the
fundamental basis of his high stage skills. Conclusions. As a result of the analysis of the study, it can be concluded that
formed during the work in the collective of the Lviv Theater. Maria Zankovetskaya, the features of the creative style of
Bogdan Stupka received significant development on the stage of the Kyiv Drama Theater. Ivan Franko, largely thanks
to close cooperation with S. Danchenko, who not only contributed to the creation of a unique repertoire, consisting of
works of serious domestic and world drama, but also a specific creative atmosphere in which the actor gets all the
opportunities for a deep interpretation of the image of his character and its disclosure.