Abstract:
Мета дослідження – вивчення перспектив реалізації виражальних прийомів, що дозволяють вирішувати
будь-які драматургічні завдання і розкривати життя «людського духу» в усіх його найтонших проявах,
накопичених за століття існування у творах музичної драматургії. Дослідження пов’язане з аналізом
адекватності сучасного розуміння проблеми та перспектив музики остаточно зайняти провідне становище в тій
синтетичній формі театру, яку ми називаємо сучасним музичним театром. Методологію дослідження визначає
спостережний, аналітичний та історико-логічний аналіз перспектив реалізації розуміння необхідності
режисерських пошуків нових прийомів виразності для здійснення драматургічних завдань музичного театру, з
огляду на те, що в кожну епоху і в кожній країні це завдання вирішувалося по-своєму. Наукова новизна
полягає в розширенні уявлень про те, яким чином з узагальнюючих властивостей музики можна вивести
конкретні сценічні завдання і як зробити, щоб ці завдання не суперечили її емоційному й образному строю. Як
зробити, щоб сама здатність музики до узагальнення допомагала поглибленню і укрупненню тієї емоції, яка
народиться на сцені в результаті правильно поставленого перед актором завдання. Висновки. Метод, яким
вирішується спектакль у драматичному театрі, не може бути цілком перенесений в музичний театр. Провідне
становище музики в музичному театрі вимагає іншого підходу, іншого творчого методу. Музика, яка є
мистецтвом узагальнення переживань, разом з тим, не дає змогу «робити подію» там, де її, так би мовити,
зовсім не чутно. І в цьому сенсі диктує режисеру музичного театру більш конкретні умови: через події, почуті в
музиці, побачити ряд, в який їх вибудував композитор, і зрозуміти саме той конфлікт, який збуджував фантазію
автора.
Description:
The purpose of the study is to diagnose the prospects for the implementation of expressive techniques that allow
to solve any dramatic problems and reveal the life of the "human spirit" in all its subtlest manifestations, accumulated
over the centuries of existence in the works of musical drama. The research is related to the analysis of the adequacy of
the modern understanding of the problem and prospects of music to finally take a leading position in the synthetic form
of theater, which we call modern musical theater. The research methodology is determined by observational,
analytical and historical-logical analysis of the prospects of understanding the need for directorial search for new
methods of expression for the dramatic tasks of musical theater, given that in each era and in each country this problem
was solved differently. The novelty of the study is to expand the idea of how to generalize from the generalizing
properties of music specific stage tasks, and how to make these tasks do not contradict its emotional and figurative
structure. How to make the very ability of music to generalize help to deepen and enlarge the emotion that will be born
on stage as a result of the right task set for the actor. Conclusions. The method by which a play is solved in a dramatic
theater cannot be completely transferred to a musical theater. The prominent, leading position of music in musical
theater requires a different approach, a different creative method. Music, which is the art of generalizing experiences, however, does not allow to "make an event" where it is. so to speak, not audible at all. And in this sense, the director of
a musical theater dictates more specific conditions: through the events heard in music, to see the series in which they
were built by the composer, and to understand exactly the conflict that aroused the imagination of the author.