Abstract:
Мета статті – виявити особливості відродження етнічної самоідентифікації греків Приазов’я засобами
сценічних практик. Методологія дослідження. Застосовано історико-культурний метод (для дослідження
історичного періоду формування та розвитку грецького етносу Приазов’я); теоретичний метод (для
узагальнення даних матеріалу, що аналізується в статті з метою виокремлення основних тенденцій сценічних
практик греків Приазов’я); структурно-функціональний метод (для аналізу структури етнокультурної
самоідентифікації); культурно-семіотичний метод (для дослідження способу конструювання етнокультурної
самоідентифікації як ментальної структури через символічні форми) та ін. Наукова новизна. Досліджено
основні константи етнокультурної ідентичності; розглянуто можливість конструювання позитивної етнічної
ідентичності в сучасному сценічному мистецтві загалом та етнічної групи греків Приазов’я зокрема; виявлено
особливості відродження етнічної самоідентифікації греками Приазов’я засобами сценічних практик.
Висновки. Прояв етнокультурної самоідентифікації культурних та мистецьких практиках має складну
змістово-виражальну структуру і виявляється як багаторівнева система. Відповідно до конструктивізму та
культурно-семіотичного підходу сценічні практики грецького етносу Приазов’я пропонують спосіб
конструювання етнокультурної самоідентифікації як ментальної структури через такі символічні форми, як
світогляд, етнічний світогляд та мистецький світогляд. Вони відображають свідомість людини та суспільства в
цілому, а також те, що важливо для грецького етносу і мають найбільший потенціал для побудови позитивного
іміджу етнічної спільноти.
Description:
The purpose of the article is to reveal the peculiarities of the revival of ethnic self-identification by the Greeks of
the Azov region by means of stage practices. Research methodology. The historical-cultural method was used (to study
the historical period of formation and development of the Greek ethnos of the Azov region); theoretical method (to
summarize the data of the material analyzed in the article in order to highlight the main trends of stage practices of the
Greeks of the Azov region); structural-functional method (for analysis of the structure of ethnocultural self identification); cultural-semiotic method (for the study of the method of constructing ethnocultural self-identification as
a mental structure through symbolic forms), etc. Scientific novelty. The main constants of ethnocultural identity are
studied; the possibility of constructing a positive ethnic identity in contemporary performing arts in general and the
ethnic group of the Greeks of the Azov region, in particular, is considered; The peculiarities of the revival of ethnic self identification by the Greeks of the Azov region by means of stage practices were revealed. Conclusions. Manifestation
of ethnocultural self-identification of cultural and artistic practices has a complex semantic and expressive structure and
manifests itself as a multilevel system. In accordance with the constructivism and cultural-semiotic approach, the stage
practices of the Greek ethnos of the Azov region offer a way to construct ethnocultural self-identification as a mental
structure through such symbolic forms as a worldview, ethnic worldview, and artistic worldview. They reflect the
consciousness of man and society as a whole, as well as what is important for the Greek ethnic group, and have the
greatest potential for building a positive image of the ethnic community.