Abstract:
Мета статті – проаналізувати основні особливості святкового видовища у контексті популярної
соціокультурної практики сучасності – фестивального туризму. Методологія дослідження базується на
міждисциплінарному поєднанні методів, інтегрованих з культурології, менеджменту, історії. Використано
також такі загальнонаукові методи, як аналіз, синтез, дедукція, індукція, метод зв’язку абстрактного і
конкретного. Наукова новизна полягає в аналізі особливостей святкових видовищ, які формують популярність
фестивального туризму. Висновки. Святкові (Festival) видовища є основною формою презентації культурно розважальної програми сучасних подорожей у межах фестивального туризму. Основними їх перевагами, які
визначають популярність, є: творення святкового видовища з урахуванням культурно та історично зумовлених
світоглядних позицій; різноманітність організаційно-художніх засобів; варіативність; самобутність; відкритість
і діалогічність; спадкоємність та адаптивність; ситуативність та імпровізаційність; інтерактивність; гумор,
іронія та самоіронія.
Description:
The purpose of the article is to analyze the main features of the holiday spectacle in the context of the popular
socio-cultural practice of today - festival tourism. The research methodology is based on an interdisciplinary
combination of methods integrated with culturology, management, history. General scientific methods such as analysis,
synthesis, deduction, induction, the method of connecting the abstract and the concrete are also used. The scientific
novelty lies in the analysis of the peculiarities of holiday spectacles that shape the popularity of festival tourism.
Conclusions. Festivals are the main form of presentation of the cultural and entertainment program of modern travel
within the festival tourism. Their main advantages that determine the popularity are the creation of a festive spectacle,
taking into account culturally historically determined worldviews; a variety of organizational and artistic means;
variability; originality; openness and dialogic; continuity and adaptability; situationally and improvisation; interactivity;
humor, irony, and self-irony.