Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Контактна імпровізація в контексті соціального танцю ХХІ століття: особливості відкритої танцювальної форми "джем"

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Журавльова, Анастасія Володимирівна
dc.date.accessioned 2022-06-15T11:48:28Z
dc.date.available 2022-06-15T11:48:28Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Журавльова А. В. Контактна імпровізація в контексті соціального танцю ХХІ століття: особливості відкритої танцювальної форми "джем" // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 4. С. 108-112. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4216
dc.description The purpose of the article is to reveal the features of contact improvisation as a practice of social dance of the XXI century and to determine the specifics of its implementation in the unique dance form "jam". Research methodology. A comprehensive method of studying the features of contact improvisation in the context of a social dance of the XXI century, a historical method, thanks to which the details of the development of contact improvisation have been clarified; the method of functional and systems analysis, which contributed to the study of contact improvisation as a unique hybrid practice; a phenomenological method that helped to highlight the essential features and identify the key elements of contact improvisation in the dance form "jam", etc. The scientific novelty consists in expanding the theoretical basis for analyzing the phenomenon of contact improvisation; clarifying the concept of "contact improvisation"; the features of the practice of contact improvisation in the context of the specificity of social dance are investigated on the basis of the analysis of its physical and mental components; analyzed the main elements of contact improvisation (inaction, weighing/carrying, falling, playing, discussing, observing, touching) through the prism of the unique open dance form "jam". Conclusions. Contact improvisation is based on communication between two moving bodies that are in physical contact, and the cumulative relationship of physical laws governing their motion - the laws of gravity, momentum, and inertia. In accordance with the specifics of social dance, contact improvisation is a tool for studying one's own capabilities, a model of human relations and meditative practice, which creates the preconditions for further development, providing a huge space of freedom and ease of performance of one or another dance element, removes the restrictions imposed by choreography, allows you to move like this, as the dancer wants, without tension, provides new material for self-knowledge and exploration of relationships, is a source of inspiration and a way of expressing the creative energy that is in the body. Contact improvisation, as a hybrid practice, works at the crossroads between body meditation, psycho-kinesthetic therapy, sports training, and dance improvisation and, in the context of the specifics of social dance, is implemented at improvisational meetings of contactees, the so-called jams, at the local and national level. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявити особливості контактної імпровізації як практики соціального танцю ХХІ ст. та визначити специфіку її реалізації в унікальній танцювальній формі «джем». Методологія дослідження. Застосовано комплексний метод дослідження особливостей контактної імпровізації в контексті соціального танцю ХХІ ст., історичний метод, завдяки якому уточнено деталі розробки контактної імпровізації; метод функціонального та системного аналізу, що посприяли дослідженню контактної імпровізації як унікальної гібридної практики; феноменологічний метод, що посприяв виділенню сутнісних рис та виявлення ключових елементів контактної імпровізації в танцювальній формі «джем» та ін. Наукова новизна полягає в розширенні теоретичної бази для аналізу феномену контактної імпровізації; уточнено поняття «контактна імпровізація»; досліджено особливості практики контактної імпровізації в контексті специфіки соціального танцю на основі аналізу її фізичної і ментальної складової; проаналізовано основні елементи контактної імпровізації (бездіяльність, зважування/перенесення, падіння, гра, обговорення, спостереження, торкання) крізь призму унікальної відкритої танцювальної форми «джем». Висновки. Контактна імпровізація заснована на спілкуванні між двома рухомими тілами, які знаходяться у фізичному контакті, і сукупному відношенні до фізичних законів, які керують їх рухом – законів гравітації, імпульсу та інерції. Відповідно до специфіки соціального танцю контактна імпровізація є інструментом вивчення власних можливостей, моделлю людських стосунків та медитативною практикою, створює передумови для подальшого розвитку, надаючи величезний простір свободи та легкості виконання тим чи інших танцювальних елементів, знімає обмеження, накладені хореографією, дозволяє рухатися так, як хоче танцюрист, без напруги, надає новий матеріал для самопізнання та дослідження стосунків, є джерелом натхнення та способом вираження творчої енергії, що знаходиться в тілі. Контактна імпровізація, як гібридна практика працює на роздоріжжі між тілесною медитацією, психокінестетичною терапією, спортивним тренуванням та танцювальною імпровізацією і, в контексті специфіки соціального танцю реалізується під час імпровізаційних зустрічей контактерів – так званих джемах - на місцевому та національному рівні. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject контактна імпровізація uk_UA
dc.subject соціальний танець uk_UA
dc.subject джеми uk_UA
dc.subject танцювальна практика uk_UA
dc.subject танцювальна форма uk_UA
dc.title Контактна імпровізація в контексті соціального танцю ХХІ століття: особливості відкритої танцювальної форми "джем" uk_UA
dc.title.alternative Contact improvisation in the context of social dance of the XX century: features of the open dance form "jam" uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу