Abstract:
Мета статті – обґрунтувати теоретичні засади використання специфічних підходів у процесі підготовки
виконавців сучасного танцю. Методологія дослідження ґрунтується на міждисциплінарному синтезі наукових
методів і підходів, інтегрованих з педагогіки, мистецтвознавства та психології. Також застосовувалися
загальнонаукові методи: аналізу, синтезу, узагальнення. Наукова новизна статті полягає у концептуалізації
теоретичного обґрунтування специфічних підходів у підготовці виконавців сучасному танцю, зокрема з
урахуванням новітніх технологій та психоемоційних і розумових особливостей виконавця. Висновки. Поряд з
традиційними методами викладання сучасних танців необхідно розробляти та впроваджувати інноваційні
методи і підходи, які відповідали б вимогам новітнього технологічного розвитку. Зокрема пов’язані з
особливостями дистанційної освіти, можливостями за допомогою комп’ютерних програм імітувати
біомеханічні моделі руху, шліфувати їх кінематичну технічність, що багато в чому визначає естетично візуальну перевагу і складність сучасних танцювальних композицій. Важливе значення має врахування
психоемоційних особливостей особистості виконавця сучасного танцю з опорою на розвиток його творчого та
інноваційного мислення, імпровізації, а також на соціально-комунікативну складову, що передбачає вміння за
посередництва рухів передавати широкий діапазон потенційних емоційних виразів та соціальних сигналів від
виконавця до глядача.
Description:
The purpose of the article is to substantiate the theoretical principles of using specific approaches in the process
of training performers of modern dance. The research methodology is based on an interdisciplinary synthesis of
scientific methods and approaches integrated into pedagogy, art history, and psychology. General scientific methods
were also used: analysis, synthesis, generalization. The scientific novelty of the article lies in the conceptualization of
the theoretical substantiation of specific approaches in the preparation of performers for modern dance, in particular,
taking into account the latest technologies and psycho-emotional and mental characteristics of the performer.
Conclusions. Along with traditional methods of teaching modern dances, it is necessary to develop and implement
innovative methods and approaches that would meet the requirements of the latest technological development. In
particular, they are related to the peculiarities of distance education, the ability to use computer programs to simulate
biomechanical models of movement, to hone their kinematic technique, which largely determines the aesthetic and
visual superiority and complexity of modern dance compositions. It is important to take into account the psycho emotional characteristics of the modern dancer based on the development of his creative and innovative thinking,
improvisation, as well as the socio-communicative component, which involves the ability to convey a wide range of
potential emotional expressions and social signals from performer to spectator.