Abstract:
Мета статті полягає у вивченні інтерпретацій коду Данте у художніх зразках різних видів мистецтва. У
методології роботи застосовано методи спостереження, моделювання, порівняння, аналізу та синтезу. Наукова
новизна роботи полягає в тому, що здійснено аналіз інтерпретацій коду Данте на прикладі образотворчого
мистецтва, комп’ютерної гри, мультфільму, музичного оформлення у балетній виставі. Висновки. Код Данте є
різновидом культурних кодів, які містять загальновідому інформацію. Метод спостереження застосований для
фіксації сприйняття художніх творів з метою вивчення коду Данте. Методи моделювання і порівняння
дозволили визначити особливості коду Данте при втіленні у різних жанрах і видах мистецтва. В історії
образотворчого мистецтва код Данте інтерпретується як у творчості багатьох художників, так і стає творчим
процесом митця з узагальненим змістом творів Д. Аліг’єрі, точним застосуванням кодового імені (С. Далі).
Порівнюючи вживання коду Данте у комп’ютерних іграх, мультфільмах, констатуємо, що в образотворчому
мистецтві і сучасному відеоряді код Данте відтворюється відповідно змісту творів Д. Аліг’єрі. У історії музики,
в музичному оформленні балетної вистави код Данте відтворений в узагальненому виді, де домінує звернення
до імені, назви творів Д. Аліг’єрі. У лібрето однойменного київського балету код Данте втілений в двох
зверненнях: до історії кохання та фрагментарно і узагальнено до твору «Божественна комедія». Музичний ряд
балету «Данте» безпосередньо не пов'язаний з кодом Данте, але є намагання авторів знайти алюзії,
ремінісценції до музики композиторів (А. Дворжак, Р. Вагнер, Еціо Боссо).
Description:
The purpose of the article is to study the interpretational possibilities of Dante's code in artistic samples of
various types of art. Methodology. Methods of observation, modeling, comparison, analysis, and synthesis were used in
the methodology of the work. The scientific novelty of the work lies in the fact that the analysis of interpretations of
Dante's code on the example of fine art, computer games, cartoons, musical arrangement in a ballet performance is
carried out. Conclusions. Dante's code is a kind of cultural code that contains common information. The observation
method was applied to fix the perception of works of art in order to study Dante's code. Modeling and comparison
methods allowed us to determine the features of Dante's code in different genres and types of art. In the history of the
visual arts, Dante's code is interpreted both in the works of artists and becomes a creative process with a generalized
content of D. Alighieri's works, but with the exact use of the code name (S. Dali). Comparing the use of Dante's code in
computer games, cartoons, we state that in the visual arts and modern video series, Dante's code is reproduced in
accordance with the content of D. Alighieri's works. In the history of music, in the musical design of a ballet
performance, Dante's code is reproduced in a generalized form, where the reference to the name and title of
D. Alighieri's works dominates. In the libretto of the Kyiv ballet of the same name, Dante's code is embodied in two
appeals: to a love story and fragmentarily and generally to the work "The Divine Comedy". The musical series of the
ballet "Dante" is not directly related to Dante's code, but there are attempts by the authors to find allusions,
reminiscences in the music of composers (A. Dvořák, R. Wagner, Ezio Bosso).