Abstract:
Мета статті полягає у виявленні проблем фільмовиробництва та дистриб’юції в Україні та визначенні
наукових орієнтирів, що сприятимуть комплексному аналізу феномену українського авторського кіно в
міжкультурному просторі. Методологія дослідження. В опрацюванні теми були використані методи наукового
аналізу, порівняння, узагальнення. Крім того, було застосовано аналітичний і системний методи у своїй єдності,
що необхідно для вивчення мистецтвознавчого аспекту проблеми. Наукова новизна дослідження полягає в
тому, що проблема виробництва та дистриб’юції авторського кіно в Україні в контексті функціонування
програм державної підтримки вперше постала предметом спеціального дослідження; аргументовано зміст
поняття «фільмовиробництво» як певної специфічної цілісності та єдності взаємопов’язаних елементів;
виокремлено та схарактеризовано творчість українських кінорежисерів-авторів, фільми яких було створено за
державної підтримки; доведено доцільність використання системного методу у вивченні особливостей
фільмотворчого процесу в Україні; здійснено комплексний аналіз та виявлено особливості продукування та
дистриб’юції авторської фільмової продукції в Україні та за її межами. Висновки. Ознайомлення з
матеріалами, викладеними у статті, розширює арсенал знань щодо специфіки виробництва та дистриб’юції
авторських фільмів в Україні й уможливлює їх використання в навчальних курсах з теорії та історії кіно й
режисури.
Description:
The purpose of the article is to identify the problems of film production and distribution in Ukraine and to
identify scientific guidelines that contribute to a comprehensive analysis of the phenomenon of Ukrainian authors’
cinema in the intercultural space. Research methodology. Methods of scientific analysis, comparison, generalization
were used in the development of the topic. In addition, analytical and systematic methods were used in their unity,
which is necessary to study the art aspect of the problem. The scientific novelty of the study is that the problem of
author's film production and distribution in Ukraine in the context of the functioning of state support programs first
appeared as the subject of a special study; the content of the concept of "film production" as certain specific integrity
and unity of interconnected elements is argued; the works of Ukrainian film directors-authors, whose films were created
with state support, are singled out and characterized; the expediency of using the system method in studying the peculiarities of the film-making process in Ukraine is proved; a comprehensive analysis was carried out and the features
of author's film production in Ukraine and abroad were identified. Conclusions. Acquaintance with the materials
presented in the article expands the arsenal of knowledge about the specifics of the author's film production and
distribution in Ukraine and makes their use in training courses on the theory and history of cinema and directing.