Abstract:
Мета дослідження – спробувати визначити природу взаємозв’язків двох надзавдань – актора і ролі – в
процесі творчості актора, спираючись на аналіз сутності проблеми перевтілення в мистецтві актора школи
Станіславського. Методологія дослідження спирається на аналітичний, загальнологічний та зіставно типологічний методи, які дозволяють нетрадиційно осмислити концепцію діалектичної єдності двох надзавдань
у процесі творчості актора в контексті проблем перевтілення. Предметом дослідження є базові поняття
всесвітньо відомої системи К. С. Станіславського. Наукова новизна полягає у тому, що теорія акторського
мистецтва ніколи не вдавалася до аналізу діалектики взаємин двох надзавдань – актора і ролі в контексті
проблеми перевтілення. Її трактування школою Станіславського підтверджує ідею діалектичної взаємодії двох
надзавдань в єдиному творчому процесі. Висновки. В художньо завершеному акторському виконанні ми
завжди маємо справу з наявністю як надзавдання самого актора, що виконує певну роль, так і надзавдання ролі
(дійової особи). Попри їх різноспрямованість вони все ж становлять діалектично нерозривне єдине ціле, що
перетворює процес перевтілення у високохудожній акт творчості.
Description:
The purpose of the article is to try to determine the nature of the interrelationships between two supertasks - an
actor and a role - in the process of an actor's creativity, based on an analysis of the essence of the problem of
reincarnation in the art of an actor from the Stanislavsky school. The research methodology is based on analytical,
general logical and comparatively typological methods, which make it possible to comprehend in an unconventional
way the concept of the dialectical unity of two super-tasks in the process of an actor's creativity in the context of the
problems of reincarnation. The subject of this research is the basic concepts of the world-famous "system" of KS
Stanislavsky. The scientific novelty lies in the fact that the theory of acting has never resorted to analyzing the
dialectics of the relationship between two supertasks - the actor and the role - in the context of the problem of
reincarnation. Its interpretation by the Stanislavsky school confirms the idea of dialectical interaction of two super-tasks
in a single creative process. Conclusions. In an artistically completed acting performance, we always deal with the
presence of both the supertask of the actor himself, performing a certain role, and the supertask of the role (the actor).
Despite their multidirectional nature, they nevertheless constitute a dialectically inseparable whole, transforming the
process of reincarnation into a highly artistic act of creativity.