Короткий опис(реферат):
Мета даної статті полягає у визначенні історичного значення діяльності та творчості вітчизняних митців-шістдесятників у контексті національного відродження ХХ століття. Методологія дослідження базується на застосуванні порівняльно-історичного методу, що дозволяє встановити значення мистецтва 1960-х рр. у національному відродженні ХХ століття. Наукова новизна статті полягає у розкритті генетичних основ національної традиції в мистецтві представників українського «шістдесятництва» та його значення у вітчизняній культурі минулого століття. Висновки. Основні ознаки національного відродження періоду 1960-х років (творча і суспільна активність митців; збудження інтересу до власної історії, мови, культури, національної традиції; прагнення до свободи художнього мислення; розвиток у нових суспільно-політичних умовах революційних ідей Т. Г. Шевченка; реабілітація постраждалих представників «Розстріляного відродження» та їх мистецьких ідей; активне відображення звичаїв, характеру, почуттів українців; символізм образів, що розкривають дух, самоусвідомлення народу, прагнення втілити національну ідею; монументальність та поліжанровість мистецтва; поєднання європейських сучасних мистецьких технік із елементами українського фольклору) доводять, що рух українського «шістдесятництва» виступає потужною зв’язуючою фазою у відродженні та розвитку національної традиції у вітчизняній культурі ХХ століття.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of Article. The purpose of this article is to reveal the value and creativity of local artists of the 1960s in the revival of national traditions. Methodology. The research methodology is based on the application of the comparative-historical method, which allows us to determine the value of art in the 1960s, the national revival of the twentieth century. Scientific novelty. The scientific novelty of the publication is to highlight the genetic basis of national tradition in the art of Ukrainian
representatives of «the sixties» and its importance in the national culture of the last century. Conclusions. The main features of the national revival period of the 1960s (creative and social activity of
artists, arousal of interest in the history, language, culture, national traditions, the desire for freedom of artistic thinking, the development of new social and political conditions of the revolutionary ideas
of Taras Shevchenko; rehabilitation of the affected representatives of the «Executed Renaissance» and their artistic ideas; active reflection of the customs, character, feelings of Ukrainians; the symbolism
of images, revealing the spirit, self-consciousness of the people, the desire to realize the national idea; monumentality and polizhanrovost art; The European modern art techniques with elements of Ukrainian
folklore) make it possible to assert that the Ukrainian movement «sixties» acted as a powerful link in the process of revival of national traditions in the twentieth century.