Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кравченко, Анастасія Ігорівна | |
dc.contributor.author | Kravchenko, Anastasia | |
dc.date.accessioned | 2022-07-09T18:54:21Z | |
dc.date.available | 2022-07-09T18:54:21Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Kravchenko A. (2017). Poly-genres in Ukrainian chamber-instrumental music: typological aspects. National Academy of Culture and Arts Management Нerald, 2, 82-87 [in English] | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2226-3209 | |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4268 | |
dc.description | фахова стаття, Web of Science | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета статті полягає у дослідженні феномена поліжанровості крізь призму явища жанрової інтерференції на матеріалі камерно-інструментальної музики українських композиторів кінця ХХ – початку ХХІ століття. Методологія. Розкриттю даної проблематики сприяє інтеграція музично-культурологічного, жанрово-генетичного, текстологічного та структурно-семантичного методів аналізу, що дає змогу розширити типологічну класифікацію жанрових моделей камерно-інструментального ансамблю з урахуванням його новітніх гібридних інваріантів. Наукова новизна полягає у: вперше феномен поліжанровості розглянуто на матеріалі української камерноінструментальної музики кінця ХХ – початку ХХІ століття; охарактеризовано вплив явища жанрової інтерференції на процес формування поліжанрової естетико-семантичної та структурної цілісності музичних композицій; систематизовано прояви явища жанрової інтерференції у творах камерно-інструментальної музики сучасних українських композиторів; конкретизовано межі функціонування концепції поліжанровості в українському камерноінструментальному мистецтві постмодерної доби. Висновки. Аналіз кількісних та якісних параметрів жанрової структури сучасних ансамблевих творів українських авторів вказує на динамічні процеси трансформації органологічної структури камерно-інструментальних жанрів. Інтерференція як явище міжжанрової діалогічності й синтезу відкриває шлях для формування феномена поліжанровості у камерно-інструментальному мистецтві, коли відбувається органологічне та естетико-семантичне зближення жанрів як у межах камерного роду, так і поза ним. У ході дослідження виділено декілька розповсюджених типів жанрової інтерференції, з орієнтацією на синергійне поєднання суміжно- або контрастно-жанрових ознак і функцій у наступних площинах: внутрішньожанровій, родовій та міжродовій. Означені гібридні модифікації демонструють значний ступінь релятивності інноваційних поліструктурних і поліфункціональних жанрових моделей камерно-інструментального ансамблю, поява яких у жанровотипологічному фонді української музики засвідчує процеси еволюційного техніко-композиційного поступу на новому історичному етапі генезису системи ансамблевих жанрів у культурно-мистецькій практиці постмодерної доби. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Міленіум | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | С;20 | |
dc.subject | камерно-інструментальне мистецтво України | uk_UA |
dc.subject | система ансамблевих жанрів. | |
dc.subject | камерно-інструментальний ансамбль | |
dc.subject | жанрова інтерференція | |
dc.subject | поліжанрова типологія | |
dc.title | Poly-genres in Ukrainian chamber-instrumental music: typological aspects | uk_UA |
dc.title | Поліжанри в українській камерно-інструментальній музиці: аспекти типології | |
dc.type | Article | uk_UA |