dc.contributor.author |
Кравченко, Анастасія Ігорівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-07-11T10:21:15Z |
|
dc.date.available |
2022-07-11T10:21:15Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Кравченко А. І. Від компаративістики до інтермедіальності в аналізі музичного мистецтва (на матеріалі камерно-інструментальної музики України кінця ХХ – початку ХХІ століття) // Культура і сучасність. 2016. № 2. С. 53–59. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2226-0285 |
|
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4269 |
|
dc.description |
The purpose of this study is to discover the methodological feasibility of using intermedial analysis in a
comprehensive study of works of musical art (based on Ukrainian chamber music of the late XX – early XXI century).
Methodology of the article consists in the use of the comparative-textual and intermedial analysis – for the study of
structural-composition and figurative content of chamber music pieces. We can sum up the scientific novelty of the research
in the following positions: the study has revealed specifics of intermediality in the correlation with the phenomena of
intertextuality (paratekstuality) and inter-art synthesis and has specified the border of functioning of these phenomena; it has
introduced the theory of intermediality in the musicological discourse; it has justified the feasibility of intermedial strategy
of musical art work study and has outlined the prospects of intermedial studies of musical art phenomena. Conclusions.
Intermediality is a synergetic process, appearing only during the interaction of at least two semiotic codes, and only in a
monosemiotic situation of their presentation, which becomes possible through the use of specific methods of organizing of
a musical text, namely the conversion of compositional, structural and nominative attributes of the text-referent of other
semiotic range by using the universal language of music art/ Given the fact of existence of intermedial measurement of
chamber compositions (on the examples of works of K. Tsepkolenko "Nɿght preference" and S. Zazhitko "Epitaph of
Marquis de Sade"), the application of intermedial strategy analysis of works of musical art is reasonable. The goal is to
develop a typology system of intermedial relations with considering the spectrum of semiotic relationships of various media
that would significantly extend the understanding of the phenomenon of intermediality and would reveal its multi-level
system. Intermedial analysis may enter into the methodology of musical analysis philosophy as a tool of a comprehensive
review of organization problems of musical matter of compositions, including synthetic macro-spatial performances, into
the study of such levels of music existence as the sphere of formation of internal music sense expressiveness and
constructivity, and a space of social and cultural development of the artifacts of musical art. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою роботи є розкриття методологічної доцільності та доведення придатності інтермедіального аналізу в комплексному дослідженні творів музичного мистецтва (на матеріалах творів камерно-інструментальної музики України кінця ХХ - початку ХХІ століть).У роботі застосовано порівняльно-мекстологічний та інтермедіальний аналіз - у вивченні структурно-композиційної, образно-змістової будови творів камерно-інструментального мистецтва. Наукова новизна дослідження сформульована у таких положеннях: виявлено специфіку інтермедіальності у кореляції з феноменами інтертекстуальності (паратекстуальності), синтезу мистецтв та конкретизовано межі функціонування даних явищ, введено теорію інтермедіальності до музикознавчого дискурсу, обгрунтовано доцільність інтермедіальної стратегії аналізу музичного мистецтва, окреслено перспективи інтермедіальних досліджень явищ музичного мистецтва. Висновки. Специфіка інтермедіальності полягає в тому, що вона є процесом сенергетичним, який виникає лише у взаємодії як мінімум двох семіотичних кодів і лише у ситуації моносеміотичної їх презетації, що стає можливою завдяки застосуванню специфічного прийому організації музичного тексту , а саме перекодування за допомоги універсальної мови музичного мистецтва композиційних, структурних, сюжетно-номінативних ознак тексту-референта іншого семіотичного ряду. З огляду на доведений факт існування інтермедіального виміру творів камерно-інструментального мистецтва (на прикладах творів Кармелли Цепколенко "Нічний преферанс" та Сергія Зажитька "Епітафія маркізу де Саду") застосування інтермедіальної стратегії щодо аналізу творів музичного мистецтва є обгрунтовано доцільним. Постає завдання розробки типології системи інтермедіальних зв'язків з урахуванням спектру семіотичних сполучень різних медіа, що значно б поглибило розуміння феномену інтермедіальності та виявило б його багаторівневість. Інтермедіальний аналіз може увійти до методології філософії музичного аналізу як один з інструментів комплексного розгляду проблем організації музичної матерії композицій, у т.ч. синтетичних макропросторових вистав/акцій нового типу, при дослідженні таких рівнів музичної буттєвості як: сфера становлення внутрішньомузхичної смисловиразності і контруктивності та простір соціокультурного освоєння артефактів музичного мистецтва. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Міленіум |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
С;18 |
|
dc.subject |
теорія інтермедіальності |
uk_UA |
dc.subject |
інтермедіальний аналіз творів |
|
dc.subject |
інтермедіальна синергія |
|
dc.subject |
синтез мистецтв |
|
dc.title |
Від компаративістики до інтермедіальності в аналізі музичного мистецтва (на матеріалі камерно-інструментальної музики України кінця ХХ – початку ХХІ століття) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
From comparative studies to intermediality in musical art study (based on the chamber music of Ukraine of the late 20th – early 21st century) |
|
dc.type |
Article |
uk_UA |