Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Антропологія та культурологія: методологічні пересічення й антитези

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Андросова, Дарія Володимирівна
dc.contributor.author Маркова, Олена Миколаївна
dc.date.accessioned 2022-08-01T09:46:46Z
dc.date.available 2022-08-01T09:46:46Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Андросова Д. В., Маркова О. М. Антропологія та культурологія: методологічні пересічення й антитези // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв . 2022. № 2. С. 3–8. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4301
dc.description The purpose given work emerges the delimitation of the subject to anthropology and culturology on attitude them to sciences of art and in analogies with scientifically-artistic complex trivium-quаdrivium of Muddle ages and Renaissance. The methodological base is a hermeneutic-cоmpаrаtive method, outgoing from the intonation approach, accepted in science, as from musicology-science of literature and linguistics up to the heory of the kinematograph as defined in works A. Kanarskiy, E. Kuc, O. Markovf, A. Sokolova and other. General science methods, analytical and historian-descriptive, which formed including methodological bases taken to study of the scientific areas to anthropologies and culturology (R. Bаrthes, Yu. Boguckiy, S. Krymskiy, O. Markova, V. Sheiko, O. Spengler), also essential for cognition of the sought regularities and generalizations. The scientific novelty of the study is defined originality of the theoretical principle of the delimitation considered scientific discipline, as well as novelty of the collations of the subject row of the study. Conclusions. Cultural science based on notion of the culture, derived by root importance of the term ("cult"!), defining quality and target purpose that "processing" (lat culture – "processing"), personifying ideal determination, but realization symbolism last emerges the art, given to primevel activity. The anthropology, as biological in the first place science with semiotic-rationalist directivity of the presentation to human essence, rests in logically-life relatedness subject-quality, forming production-consumer chain of actions, including ideal-cultural output. And culturology, as well as anthropology reproduce complex of collations of the different sciences in demonstrations of its specifics, reminding quаdrivium of Muddle ages-Renaissance in consent with nеоrenaissance and nеоbаrocco measurements of the epoches of the modern style and postmodern of XX–XXI sentures. uk_UA
dc.description.abstract Метою роботи виступає розмежування предмета антропології та культурології по відношенню їх до мистецтвознавства і в аналогії до науково-мистецького комплексу тривіум-квадривіум Середньовіччя й Ренесансу. Методологічною основою є герменевтично-компаративний метод, що виходить з інтонаційного підходу, прийнятому в мистецтвознавстві, починаючи з музикознавства-літературознавства й лінгвістики – аж до теорії кінематографу, як то зазначено у працях А. Канарського, Є. Куца, О. Маркової, О. Муравської, А. Соколової та ін. Загальнонаукові методи: аналітичний та історико-описовий, що формували, у тому числі, методологічні засади прийнятих до дослідження наукових областей антропології та культурології (Р. Барт, Ю. Богуцький, С. Кримський, О. Маркова, В. Шейко, О. Шпенглер), також суттєві для пізнання пошукуваних закономірностей та узагальнень. Наукова новизна дослідження зумовлюється оригінальністю теоретичного принципу розмежування аналізованих наукових і навчальних дисциплін, а також новизною зіставлень предметного ряду дослідження. Висновки. Культурологія cпирається на поняття культури, похідне від кореневого значення терміну («культ»), що визначає якість та цільове призначення «обробки» (лат. culture – «обробка»), яке зазначає ідеальне установлення. А усвідомленням символічності останнього виступає мистецтво, синкретично подаване у першооритуальній діяльності. Антропологія, як біологічна в першу чергу наука із семіотично-раціоналістичною спрямованістю подання людської суті, спирається на логічно-життєву зв’язаність предметів-якостей, що складають виробничо-споживчий діяльнісний ланцюг, у тому числі, ідеально культурного виходу. І культурологія, і антропологія відтворюють комплексність зіставленості різних наук в демонстрації своєї специфіки, нагадуючи квадривіум Середньовіччя-Ренесансу у згоді із неоренесансними й необароковими вимірами епох модерну й постмодерну ХХ–ХХІ століть. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject антропологія uk_UA
dc.subject культурологія uk_UA
dc.subject культура uk_UA
dc.subject мистецтвознавство uk_UA
dc.subject дисципліна uk_UA
dc.subject культ uk_UA
dc.title Антропологія та культурологія: методологічні пересічення й антитези uk_UA
dc.title.alternative Anthropology and culturology: methodological intersection and antitheses uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу