Abstract:
Мета дослідження лежить в аналізі творчості англійського придворного драматурга і поета Б. Джонсона, визначенні місця, специфічних особливостей і принципів драматургії в Масках Б. Джонсона. Методологія дослідження передбачає єдність таких методологічних підходів, як системно-історичний та порівняльний метод аналізу. Системно-історичний метод дозволяє простежити основні етапи творчості драматурга Б. Джонсона. Порівняльний метод застосовується до виявлення характерної специфіки Масок Б. Джонсона та основних принципів драматургії. Наукова новизна полягає в спробі осмислення творчої діяльності Б. Джонсона і визначення причин
розквіту жанру Масок, який збігся з періодом роботи Б. Джонсона як придворного драматурга при королівському дворі Стюартів. Висновки. Завдяки таланту Б. Джонсона Маска досягає свого розквіту. Виявлено, що сюжети Масок, складених і поставлених на сцені Уайт-Холла Б. Джонсоном були пов'язані з античною тематикою, фольклором і сучасними англійськими сюжетами. Середньовічна алегоричність, що властива раннім Маскам епохи Тюдорів в Англії, трансформуються в форму, якій притаманна тонка поезія, інтелектуальний діалог, аристократичний танець і музика, що увібрала в себе кращі традиції французької та італійської музичної культури. Маски Б. Джонсона є закінченими, цілісними музично-театралізованими виставами.
Description:
The purpose of the study is to analyze the work of the English court playwright and poet B. Johnson, to identify the genre features andprinciples of dramaturgy in the structure of the musical-theatrical performances of Masques composed by B. Johnson. The research methodology assumes the unity of such methodological approaches as a system-historical and comparative analysis method. The system-historical method allows us to trace the main stages of the work of the playwright B. Johnson. The comparative method was applied to identify the genre features of B. Johnson's Masques and the basic principles of
the genre's dramaturgy. Scientific novelty lies in an attempt to comprehend B. Johnson’s creative activity and determine the reasons for the flourishing of the Masques genre, which coincided with the period of B. Johnson’s work as a court playwright at the Stuart’s royal court. Conclusions. Thanks to the talent of B. Johnson, the Masque reaches its peak. It was revealed that the plots of Masques composed and staged on the White Hall stage by B. Johnson were associated with ancient themes, folklore and contemporary English plots. Medieval allegorism, characteristic of the early Tudor Masques in England, is being transformed into a form that is characterized by subtle poetry, intelligent dialogue, aristocratic dance and music, incorporating the best traditions of French and Italian musical culture. B. Johnson's Masques are complete, integral musical theatrical performances.