Короткий опис(реферат):
Мета роботи: здійснити аналіз поняття «творчість», розкрити його сутність, тлумачення та проаналізувати
наукові погляди щодо цього феномену в культурологічному дискурсі. Методологія дослідження ґрунтується на
застосуванні діалектичного та логічного підходів, а також теоретичних загальнонаукових методів, що дозволило
провести детальний аналіз поняття «творчість» в культурологічному напрямку. Наукова новизна пов’язана з
визначенням науково-теоретичних підходів науковців щодо розуміння сутності поняття «творчість» в
культурологічному аспекті, а також запропоновано власне трактування досліджуваного феномена в сучасному
соціокультурному просторі. Висновки. У результаті проведеного аналізу терміну «творчість» та ґрунтовного
осмислення науково-теоретичних підходів вчених щодо досліджуваного феномену дозволило розкрити його
сутність та запропонувати власну дефініцію в культурологічному напрямку. Відтак, на нашу думку, творчість
постає як складний процес здійснення суб’єкта, в якому реалізуються чуттєві, переживання набуті індивідом
інтуїтивно, що є наслідком синтезуючої спроможності особистості у всезагальному значенні. Перспективи
подальших досліджень потребують вирішення питань, які корелюються з проєкціями творчої самореалізації
митця в сучасному соціокультурному просторі.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to carry out a categorical and conceptual analysis of the concept of “creativity”, to
reveal its essence of interpretation and to analyze scientific views on this phenomenon in cultural discourse. The research
methodology is based on the application of dialectical and logical approaches and theoretical general scientific methods,
which allowed to carry out a detailed categorical and conceptual analysis of the concept of “creativity” in the cultural
direction. The scientific novelty is related to the definition of scientific and theoretical approaches of scientists to
understand the essence of the concept of “creativity” in the cultural aspect, as well as proposed the proper interpretation
of the phenomenon under study in the modern cultural space. Conclusions. As a result of the categorical and conceptual
analysis of the term “creativity” and a thorough understanding of the scientific and theoretical approaches of scientists on
the phenomenon under study allowed to reveal its essence and propose its own definition in the cultural direction.
Therefore, in our opinion, creativity appears as a complex process of realizing the subject, which realizes practically
sensual experiences acquired by the individual intuitively, which is a consequence of the synthesizing capacity of the
individual in the universal sense. Prospects for further research require the solution of issues that correlate with projections
of creative self-realization of the artist in the modern socio-cultural space.