Abstract:
Мета роботи – розглянути образотворчу складову феномена «entertainment» в контексті мистецтвознавчого
дискурсу. Методологія дослідження полягає у використанні аналітичного методу – для визначення теоретико методологічних засад дослідження образотворчої складової феномену «entertainment» в контексті
мистецтвознавчого дискурсу на основі праць З. Алфьорової, О. Васьків, В. Личковаха, В. Кісіна, Ж. Морозової,
К. Станіславської, Paul Guiraud, Lidia Winniczuk, Banfi Antonio. У дослідженні застосовується метод формалізації
для уточнення поняття «entertainment» в лінгвістичному і мистецтвознавчому аспектах. Герменевтичний метод
використовується в аспекті інтерпретації змістовного навантаження поняття «entertainment» в мистецтвознавчих
параметрах осмислення. І для підведення підсумків використано теоретичний метод. Наукова новизна статті
полягає у тому, що вперше проаналізовано і досліджено образотворчу складову феномена «entertainment» у
контексті мистецтвознавчого дискурсу. Висновки. У статті розглянуто образотворчу складову феномена
«entertainment» в контексті мистецтвознавчого дискурсу. Феномен «entertainment» є синтетичним і має
образотворчу, музичну і хореографічну складову, кожна з яких відповідним чином акумулює соціокультурний
досвід. Феномен «entertainment» характеризується як людська діяльність, видовищного характеру, що виступає
одним із чинників історичної динаміки соціокультурного розвитку людства, спираючись на те, що кожна
історична доба мала свої яскраві видовища, які виступали маркерами соціокультурного життя цієї доби, і,
починаючи з міфологічного сприйняття світу, видовищно-розважальна діяльність була рушійною силою у
формуванні соціокультурного життя первісного суспільства. Видовище розглядається як особлива форма
діяльності в культурі, як свято в аспекті первічної форми людської культури, універсальне явище
загальнолюдської культури, один із елементів сакрального побуту, магічний та релігійний ритуал, результат
мисливських ігор і похоронного обряду. Розглянуто специфіку видовищ, «образотворчу тілесність» у
модифікаціях мистецько-видовищних форм, синтетичність видовищ, де одним із елементів є образотворче
мистецтво.
Description:
The purpose of the article consists of considering the visual component of the phenomenon of "entertainment" in
the context of the discourse of art history. The research methodology consists in the application of the analytical
method – to determine the theoretical and methodological foundations of the study of the visual component of the
phenomenon of "entertainment" in the context of the discourse of art history based on the works of Z. Alfiorova, O.
Vaskiv, V. Lichkovakha, V. Kisina, Zh. Morozova, K. Stanislavskaya, Paul Guiraud, Lidia Winniczuk, Banfi Antonio.
The research uses the method of formalization to clarify the concept of "entertainment" in the linguistic and art history
aspects. The hermeneutic method is used in the aspect of interpreting the semantic load of the concept of "entertainment"
in the discourse of art history. And to summarize, a theoretical method was used. The scientific novelty of the work is
that for the first time the essence of the visual component of the phenomenon of "entertainment" in the context of the
discourse of art history. Conclusions. The article examines the visual component of the phenomenon of "entertainment"
in the context of art critical discourse. The phenomenon of "entertainment" is synthetic and has a visual, musical, and
choreographic component, each of which appropriately accumulates socio-cultural experience. The phenomenon of
"entertainment" is characterized as a human activity of a spectacular nature, which is one of the factors in the historical dynamics of the socio-cultural development of mankind, relying on the fact that each historical epoch had its own vivid
spectacles, which acted as markers of the sociocultural life of that time, and starting with mythological perception.
spectacular and entertainment activities were the driving force in the formation of the socio-cultural life of primitive
society. The "entertainment" is considered as a special form of activity in culture, as a holiday in the aspect of the primary
form of human culture, a universal phenomenon of human culture, one of the elements of sacred life, magic and religious
ritual, the result of hunting games and funeral rites. The specificity of the "entertainment", "pictorial corporeality" in
modifications of artistic and spectacular forms, the synthetic nature of the spectacle – where one of the elements is the
visual arts is considered.