dc.contributor.author |
Погребняк, Галина Петрівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-04T10:59:18Z |
|
dc.date.available |
2022-08-04T10:59:18Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Погребняк Г. П. Режисура балету як адепт літературного твору на екрані // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 2. С. 193–199. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4346 |
|
dc.description |
The aim of the article is to identify problems of adaptation of ballet productions based on literary sources in the
audiovisual space and to determine scientific landmarks that will contribute to a comprehensive study and analysis of the
phenomenon of ballet art on the screen. Research methodology. An interdisciplinary approach based on the use of a
number of general scientific methods was used in the study of the topic, in particular: a system of theoretical methods
(induction, deduction, identification, complex art analysis, synthesis), which made it possible to develop a historical and
factual basis. Methods of systematization and generalization came in handy to argue the originality of the phenomenon
of ballet in the context of the screen arts. The typological method allowed us to consider common artistic principles in
the creative experiments of screen and performing arts. In addition, analytical and systematic methods were used in their
unity, which is necessary to study the art aspect of the problem. The scientific novelty of the study is to define directing
as a universal and multi-vector variety of artistic and aesthetic activities; in clarifying the interaction and mutual
enrichment of performing, screen arts and literature in the use of pictorial and expressive means; in certain features of the
director's activity through screen adaptation of literary work and stage means of ballet art in film and television
productions of theatrical productions, which for the first time became the subject of special research; in identifying the
original principles of construction of screen works based on ballet productions. Conclusions. It is proved that the
audiovisual work of directors contributes to the widespread popularization of ballet, choreographers, and ballet dancers,
as well as calls into question the claims of film and television theorists about the danger of invading stage culture on the
screen. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті полягає у виявленні проблем адаптації балетних постановок, базованих на літературних
джерелах, в аудіовізуальному просторі та визначенні наукових орієнтирів, що сприятимуть комплексному
вивченню та аналізу феномену мистецтва балету в екранній площині. Методологія дослідження. В опрацюванні
теми було застосовано міждисциплінарний підхід, що базується на використанні низки загальнонаукових
методів, зокрема: система теоретичних методів (індукція, дедукція, ототожнення, комплексний
мистецтвознавчий аналіз, синтез), що дала можливість опрацювати історико-фактологічну базу. Методи
систематизації та узагальнення стали в нагоді задля аргументації самобутності феномена балету в контексті
екранних мистецтв. Типологічний метод дозволив розглянути спільні художні принципи у творчих
експериментах представників екранного і сценічного мистецтва. Крім того, було застосовано аналітичний і
системний методи у своїй єдності, що необхідно для вивчення мистецтвознавчого аспекту проблеми. Наукова
новизна дослідження полягає у визначенні режисури як універсального й багатовекторного різновиду художньо естетичної діяльності; в уточненні взаємовпливу та взаємозбагачення сценічного, екранного мистецтв і
літератури у використанні зображально-виражальних засобів; у визначені особливостей діяльності режисера
через екранну адаптацію літературного твору та сценічних засобів балетного мистецтва у кіно- і телевізійних
постановках, що вперше постало предметом спеціального дослідження; у виявленні оригінальних принципів
побудови екранних творів, базованих на балетних постановках. Висновки. Доведено, що аудіовізуальна
творчість режисерів сприяє широкій популяризації балетного мистецтва, балетмейстерів, артистів балету, а
також в ставить під сумнів твердження теоретиків кіно і телебачення про небезпечність вторгнення сценічної
культури на терени екрану. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
режисура |
uk_UA |
dc.subject |
екранні мистецтва |
uk_UA |
dc.subject |
балет |
uk_UA |
dc.subject |
режисерські засоби |
uk_UA |
dc.subject |
сценічна постановка |
uk_UA |
dc.subject |
екранізація |
uk_UA |
dc.title |
Режисура балету як адепт літературного твору на екрані |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Directing for ballet as an adept of literary creation on the screen |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |