Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Погребняк, Галина Петрівна
dc.date.accessioned 2022-08-04T10:59:18Z
dc.date.available 2022-08-04T10:59:18Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Погребняк Г. П. Режисура балету як адепт літературного твору на екрані // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 2. С. 193–199. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4346
dc.description The aim of the article is to identify problems of adaptation of ballet productions based on literary sources in the audiovisual space and to determine scientific landmarks that will contribute to a comprehensive study and analysis of the phenomenon of ballet art on the screen. Research methodology. An interdisciplinary approach based on the use of a number of general scientific methods was used in the study of the topic, in particular: a system of theoretical methods (induction, deduction, identification, complex art analysis, synthesis), which made it possible to develop a historical and factual basis. Methods of systematization and generalization came in handy to argue the originality of the phenomenon of ballet in the context of the screen arts. The typological method allowed us to consider common artistic principles in the creative experiments of screen and performing arts. In addition, analytical and systematic methods were used in their unity, which is necessary to study the art aspect of the problem. The scientific novelty of the study is to define directing as a universal and multi-vector variety of artistic and aesthetic activities; in clarifying the interaction and mutual enrichment of performing, screen arts and literature in the use of pictorial and expressive means; in certain features of the director's activity through screen adaptation of literary work and stage means of ballet art in film and television productions of theatrical productions, which for the first time became the subject of special research; in identifying the original principles of construction of screen works based on ballet productions. Conclusions. It is proved that the audiovisual work of directors contributes to the widespread popularization of ballet, choreographers, and ballet dancers, as well as calls into question the claims of film and television theorists about the danger of invading stage culture on the screen. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті полягає у виявленні проблем адаптації балетних постановок, базованих на літературних джерелах, в аудіовізуальному просторі та визначенні наукових орієнтирів, що сприятимуть комплексному вивченню та аналізу феномену мистецтва балету в екранній площині. Методологія дослідження. В опрацюванні теми було застосовано міждисциплінарний підхід, що базується на використанні низки загальнонаукових методів, зокрема: система теоретичних методів (індукція, дедукція, ототожнення, комплексний мистецтвознавчий аналіз, синтез), що дала можливість опрацювати історико-фактологічну базу. Методи систематизації та узагальнення стали в нагоді задля аргументації самобутності феномена балету в контексті екранних мистецтв. Типологічний метод дозволив розглянути спільні художні принципи у творчих експериментах представників екранного і сценічного мистецтва. Крім того, було застосовано аналітичний і системний методи у своїй єдності, що необхідно для вивчення мистецтвознавчого аспекту проблеми. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні режисури як універсального й багатовекторного різновиду художньо естетичної діяльності; в уточненні взаємовпливу та взаємозбагачення сценічного, екранного мистецтв і літератури у використанні зображально-виражальних засобів; у визначені особливостей діяльності режисера через екранну адаптацію літературного твору та сценічних засобів балетного мистецтва у кіно- і телевізійних постановках, що вперше постало предметом спеціального дослідження; у виявленні оригінальних принципів побудови екранних творів, базованих на балетних постановках. Висновки. Доведено, що аудіовізуальна творчість режисерів сприяє широкій популяризації балетного мистецтва, балетмейстерів, артистів балету, а також в ставить під сумнів твердження теоретиків кіно і телебачення про небезпечність вторгнення сценічної культури на терени екрану. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject режисура uk_UA
dc.subject екранні мистецтва uk_UA
dc.subject балет uk_UA
dc.subject режисерські засоби uk_UA
dc.subject сценічна постановка uk_UA
dc.subject екранізація uk_UA
dc.title Режисура балету як адепт літературного твору на екрані uk_UA
dc.title.alternative Directing for ballet as an adept of literary creation on the screen uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу