Abstract:
Мета роботи. Дослідити прийоми «подвійного кодування» в постмодерністичному малярському мистецтві. Методологія дослідження базується на застосуванні системного підходу, який адекватно представляє культурні коди в парадигмі семіотики, структуралізму, постструктуралізму, постмодернізму і культурологічної герменевтики. Наукова новизна полягає у вивченні сучасного живопису, в якому використовуються художні коди та, як і в інших видах образотворчого мистецтва, узагальнюють низку художньо-виразних засобів, які стали умовними знаками у вигляді символів і кодомовних позначень. Візуальність кодів сучасного живопису має семантичну подвійність у трактуванні (декодуванні), не дивлячись на конкретність створених живописних образів. Висновки. На основі вивчення прикладів з сучасного малярства визначено, що «подвійне кодування» і декодування в образотворчому мистецтві виявляється через процес сприйняття образів-кодів, створених прийомами цитування, використанням алюзій та ремінісценцій на відомі твори з історії малярства.
Description:
Purpose of Article. The purpose of the article is to explore methods of «double coding» in the Post-modern art painting trade. Methodology. The research methodology is based on the using of a systematic approach that adequately represents the cultural codes in the paradigms of Semiotics, Structuralism, Post-Structuralism, Postmodernism and Cultural Hermeneutics. Scientific novelty.
Scientific novelty is the researching of modern painting with the using of artistic codes, which, as in other forms of visual art, summarize a number of artistic and expressive means, becoming conventional signs in the form of characters and code symbols. Visual code of modern painting has a semantic ambiguity in the interpretation (decoding), despite the specificity of created picturesque images. Conclusions. Basing on examples of contemporary painting it is determined that the «double coding» and decoding in the visual arts are manifested through the process of perception of images codes, established methods of citation, used allusions, reminiscences and new connotation of the well-known works on the history of painting.