Abstract:
Метою роботи є розкриття змістової та візуально-образної суті хронологічної інфографіки, вияв проєктно художнього інструментарію її формування у різних медійних форматах та візуальних формах. Методологія
дослідження передбачає залучення загальнонаукових та спеціальних методів. Комплексний та аналітичний
методи стали базовими у цьому дослідженні. Метод візуального спостереження застосовано для первинного
аналізу емпіричної бази; методи систематизації та узагальнення використано для класифікації інфографіки;
метод порівняльного аналізу – для виявлення змістових та візуальних відмінностей хронологічної інфографіки.
Також використано методи моделювання, прогнозування та художньо-композиційного аналізу. Наукова
новизна роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні методики проєктування хронологічної інформаційної
графіки, а також у систематизації візуальних прийомів та композиційно-образних засобів її формування у різних
медійних форматах та візуальних формах. Висновки. Виявлено, що сьогодні інфографіка стає важливим засобом
передачі інформації у різних сферах. Визначено, що методика проєктування хронологічної інфографіки
передбачає поетапне забезпечення інформаційно-комунікативної; проєктної та естетичної функції за рахунок
точного розкриття змістової суті проєкту; впорядкування візуальної інформації через знаково-символічні
зображення та їх зв’язки; використання авторських художніх засобів та прийомів. Концептуальні завдання
кожного з цих етапів роботи формують загальний проєктно-художній інструментарій дизайнера
Description:
The purpose of the work is to reveal the visual and semantic essence of chronological infographics. Identifying
design and artistic tools for its formation is also the aim of the study. The research methodology includes general
scientific and special research methods. Comprehensive and analytical methods became the basis of this study. The
method of visual observation is used for the initial analysis of the empirical basis; methods of systematization and
generalization are used to classify infographics; method of comparative analysis – to identify semantic and visual
differences of chronological infographics. Also, methods of modeling, forecasting and artistic-compositional analysis
were used. The scientific novelty of the work lies in the theoretical substantiation of methods of designing chronological
infographics, as well as in the systematization of visual techniques and compositional means of forming chronological
infographics in various media formats and visual forms. Conclusions. It is revealed that today infographics is becoming
an important means of transmitting information in various fields. It is determined that the method of designing
chronological infographics involves the gradual implementation of information and communication; design and aesthetic
functions. This can be achieved by accurately disclosing the content of the project; streamlining visual information;
searching for connections between symbolic images; use of author's artistic means and receptions. The conceptual tasks
of each stage of work form the designer's general design and artistic tools.