Короткий опис(реферат):
Мета статті – проаналізувати історичні процеси розвитку бальної хореографії в кавказьких країнах
(Грузії, Вірменії, Азербайджані) у другій половині ХХ – початку ХХІ століття. Методологія дослідження.
У праці використано такі методи: історичний та історико-генетичний – для з’ясування генезису, специфіки
процесів розвитку бального танцю; джерелознавчий – для відбору та опрацювання джерел, що стосуються
мистецтва бального танцю; компаративний – для зіставлення історичних періодів еволюції бальної культури;
включеного спостереження – для перегляду окремих хореографічних творів і попереднього їх осмислення.
Наукова новизна. Уперше здійснено спробу наукового дослідження актуальних питань проблематики
розвитку бальної хореографії в кавказьких країнах у другій половині ХХ – початку ХХІ століття. Висновки. У
статті висвітлено особливості історичних процесів розвитку бальної хореографії в кавказьких країнах у другій
половині ХХ – початку ХХІ століття. Проаналізовано історію становлення, місцеву специфіку бальної
хореографії в Грузії, Вірменії, Азербайджані. Бальна хореографія в кавказьких країнах останні десятиліття
постійно розвивається: зростає число її прихильників, асоціації набули членства в міжнародних федераціях,
покращилась підготовка фахівців з бального танцю. Зроблено висновок, що поступова інтеграція бальних
танців у міжнародний соціокультурний простір є загальною тенденцією цих країн. Наголошено, що більшу
частину аматорської цільової аудиторії бальної хореографії в кавказьких країнах становить дитячий та
юніорський контингент. Натомість масової популяризації бального танцю як рекреаційного й оздоровчого
ресурсу серед населення середнього та старшого віку майже не існує, і в цьому аспекті кавказькі країни значно
відстають від західного світу з його більш розвиненою соціальною політикою, спрямованою проти ейджизму.
Трансляція досвіду різних поколінь майстрів бального танцю надає право говорити про спадковість традицій
бальної хореографії в Грузії, Вірменії та Азербайджані.
Суть розробки, основні результати:
The aim of this article. The purpose of the article is to analyze the historical processes of the development of
ballroom choreography in the Caucasian countries in the second half of the 20th century - early XXI century. Research
methodology. The following methods were used in the work: historical and historical-genetic - to understand the
genesis, the specifics of the processes of development of ballroom dance; source study - for the selection and processing
of sources related to the art of ballroom dancing; comparative - to compare the historical periods of the evolution of
ballroom culture; included observation - to view individual choreographic works and their preliminary comprehension.
Novelty. For the first time, an attempt is made to scientifically study topical issues of the development of ballroom
choreography in the Caucasian countries in the second half of the 20th century - early XXI century. Results. The article
highlights the peculiarities of historical processes of ballroom choreography development in the Caucasian countries in
the second half of the XX century - early XXI century. The history of formation, local specifics of ballroom
choreography in Georgia, Armenia, Azerbaijan are analyzed. Ballroom choreography in the Caucasian countries has
been constantly evolving in recent decades: the number of its supporters is growing, associations have become members
of international federations, and the training of ballroom dance specialists has improved. It is concluded that the gradual integration of ballroom dancing into the international socio-cultural space is a common trend in these countries. It is
emphasized that the majority of the amateur target audience of ballroom choreography in Caucasian countries is
children's and junior contingent. On the other hand, the mass popularization of ballroom dancing as a recreational and
health resource among the middle-aged and elderly is almost non-existent, and in this respect, the Caucasian countries
lag far behind the Western world with its more developed social policies against ageism. Broadcasting the experience of
different generations of ballroom dancers gives the right to talk about the heritage of ballroom choreography traditions
in Georgia, Armenia, and Azerbaijan.