Abstract:
Мета статті полягає у визначенні та порівнянні послуг, які бібліотеки технічних університетів
України почали надавати із запровадженням карантинних заходів та воєнного стану. Методологія
дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових методів дослідження: аналізу, синтезу, узагальнення, порівняльного аналізу. Наукова новизна. У статті розглянyто актуальні питання бібліотечно-інформаційного обслуговування користувачів та проведено порівняльний аналіз дистанційних послуг, які
надають під час карантину й воєнного стану дев’ять бібліотек технічних закладів вищої освіти України.
Висновки. Лідером серед бібліотек виявилась науково-технічна бібліотека імені Г. І. Денисенка КПІ імені
Ігоря Сікорського, оскільки бібліотека надає найширший перелік дистанційних послуг. Визначено, що студенти та працівники університету мають змогу скористатись послугою електронної доставки документів з колекцій Springer Nature та ScienceDirect, замовити через онлайн-форму визначення індексу УДК на
статтю, бакалаврську, магістерську роботи, автореферат дисертації. Книгозбірня активно надає індивідуальні онлайн-консультації із широкого кола питань. Бібліотека надає студентам та працівникам КПІ
імені Ігоря Сікорського віддалений доступ до матеріалів, наявних тільки в локальній мережі університету.
Науковцям пропонують онлайн освітні заходи, що сприяють опануванню та покращенню навичок використання інструментів, необхідних для проведення дослідницької діяльності. Функціонує віртуальна служба
«Онлайнова довідка». Бібліотечні фахівці виконують добірку інформаційних джерел за темою. Під час
карантину користувачі можуть отримувати інформацію про новини та звертатися до бібліотечних працівників науково-технічної бібліотеки імені Г. І. Денисенка за допомогою онлайн-чату, розміщеного на
вебсайті бібліотеки. Також бібліотека веде власний телеграм-канал.
Description:
The purposes of the article are to define and compare the services that the libraries of technical
universities of Ukraine have begun to provide in connection with the introduction of quarantine measures and
martial law. The methodology of thw article consists in the application of general scientific research methods:
analysis, synthesis, generalization, comparative analysis. The scientific novelty. The article examines current
issues of library and information service for users, and conducts a comparative analysis of remote services,
provided by nine libraries of technical institutions of higher education of Ukraine during quarantine and
martial law.. Conclusions. The scientific and technical library named after G.I. Denisenko KPI named after
Igor Sikorsky, because the library provides the widest list of remote services. It was determined that students
and employees of the university are given the opportunity to use the service of electronic delivery of documents
from the Springer Nature and ScienceDirect collections. It is possible to order through the online form the
definition of the UDC index for an article, bachelor's, master's thesises, dissertation abstract. The library
actively provides individual online consultations on a wide range of issues. The library provides students and
employees of KPI named after Igor Sikorskyi, remote access to materials available only on the local network
of the university. For scientists, online educational activities are offered to master and improve skills in using
tools for conducting research activities. The virtual service «Online help» is functioning. Library specialists
do a selection of information sources by topic. During the quarantine, users can receive information about
news and contact the librarians of the scientific and technical library named after G.I. Denisenko through the
online chat on the library's website. In addition, the library maintains its own Telegram channel.