Abstract:
Метою дослідження є обґрунтування теоретико-методологічних засад дистанційного навчання
як складника системи підвищення кваліфікації бібліотечних працівників наукових установ Національної
академії наук України. Методологічну основу статті становили формально-логічний та соціально-комунікаційний підходи; методи аналізу і синтезу, когнітивний та метод узагальнення, що уможливило достеменно реалізувати мету дослідження. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні теоретико-методологічних засад дистанційного навчання бібліотечних працівників наукових установ Національної академії наук України. Запропоновано авторське визначення поняття «дистанційне навчання
бібліотечних працівників». Висновки. Чільними принципами дистанційного навчання бібліотечних
працівників мережі Національної академії наук України визначено такі: досягнення результату; розвиток на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій; системність інноваційного розвитку; спадковість та дотримання традицій; креативність; стимулювання міжособистісного спілкування. Дистанційне навчання бібліотечних працівників – це форма навчання з метою опанування новими фаховими знаннями, засвоєння інноваційних професійних компетенцій, підвищення інтелектуального
рівня, розвитку творчих здібностей та розкриття пізнавального потенціалу, що сприяє підвищенню
ефективності роботи в різних, зокрема й несприятливих, умовах зовнішніх впливів, із використанням
комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію учасників
за допомогою різних навчальних заходів (семінар, лекція, вебінар, курс, консультація тощо). Важливими для підвищення професійної кваліфікації є галузеві вебінари, які проводять практики бібліотечної
справи як національних, так і обласних бібліотек.
Description:
The purpose of the article is to substantiate the theoretical and methodological principles of distance
learning as a component of the system of professional development of library workers of scientific institutions
of the National Academy of Sciences of Ukraine. The methodology of the article was formal-logical and
social-communicative approaches; methods of analysis and synthesis, cognitive and generalization method,
which have allowed to accurately realize the purpose of the study. Scientific novelty is the substantiation of
the theoretical and methodological principles of distance learning of employees of scientific institutions of the
National Academy of Sciences of Ukraine. The author's definition of the term «distance learning of librarians»
is offered. Conclusions. Distance learning of librarians of the National Academy of Sciences of Ukraine is a
form of learning to acquire new professional knowledge, learn innovative professional competencies, increase
intellectual level, develop creative abilities and reveal cognitive potential using computer and telecommunications
technologies that provide interactive interaction of participants through various educational activities. (seminar,
lecture, webinar, course, consultation, etc.). Important for professional development are industry webinars, which
conduct library practices of both national and regional libraries. Distance education of librarians is a form of
education aimed at acquiring new professional knowledge, mastering innovative professional competencies,
increasing intellectual level, developing creative abilities and revealing cognitive potential using computer and
telecommunication technologies that ensure interactive interaction of participants through various educational
activities (seminar, lecture, webinar, course, consultation, etc.). Industry webinars, which are conducted by
librarians of both national and regional libraries, are important for improving professional qualifications.