Abstract:
Мета роботи – здійснити огляд та проаналізувати інноваційні технології та методи навчання,
що застосовують у процесі підготовки майбутніх фахівців інформаційно-бібліотечної сфери та впровадження яких потребує максимальної модернізації освітнього процесу. Методологія дослідження
полягає в застосуванні загальнонаукових методів і прийомів наукового пізнання, що дає змогу розкрити,
піддати аналізу й узагальнити специфічні особливості впровадження інноваційних педагогічних технологій і методів у процесі підготовки майбутніх фахівців. Наукова новизна. У статті узагальнено
ключові зміни в освітній галузі загалом, що базуються на вдосконаленні, трансформації освітнього
процесу за рахунок його переходу на технологічний рівень, пошуку перспективних інноваційних педагогічних методів, які спрямовані на професійний розвиток, саморозвиток особистості, нові виміри її
самореалізації. Порівняльний аналіз сучасних інноваційних педагогічних технологій та методів навчання засвідчив необхідність оновлення змісту освітнього процесу, створення інноваційного освітнього середовища в закладах вищої освіти. Особливу увагу в статті приділено процесу підготовки
фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи в Донецькому національному університеті
імені Василя Стуса з акцентом на запровадження інновацій у цьому процесі. Висновки. Проаналізовано інноваційні технології та методи навчання, що найбільш активно впроваджують у вищій освіті
загалом та в процесі підготовки майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи
зокрема. Доведено, що навчання і виховання особистості в умовах стрімкого інформаційного потоку,
динамічного розвитку суспільства неможливо реалізувати без інноваційних технологій та методів
навчання, впровадження яких підвищує якість освітнього процесу, сприяє його модернізації та трансформації відповідно до вимог часу.
Description:
Purpose of the article is to review and analyze innovative technologies and teaching methods, the
implementation of which requires maximum transformation of the educational process. The research
methodology is the use of general scientific methods and techniques of scientific knowledge, which allows to
reveal, analyze, and summarize the specific features of the introduction of innovative technologies and methods in the training of future professionals. The scientific novelty of the article is to summarize the key changes in
education in general, based on improving the educational process through its transition to the technological
level, finding promising innovative pedagogical methods aimed at development and self-development of the
individual, new dimensions of self-realization. Comparative analysis of modern innovative pedagogical
technologies and teaching methods provides an opportunity to focus on the need to update the content of the
educational process. Conclusions. Innovative technologies and teaching methods that are most actively
implemented in higher education in general and in the process of training future specialists in information,
library and archival affairs are analyzed and described. It is proved that education and upbringing of the
individual in the conditions of rapid information flow, dynamic development of society cannot be realized
without innovations, innovative technologies and teaching methods, implementation of which improves the
quality of the educational process, promotes its renewal, modernization, and transformation in accordance
with the requirements of the time.