Abstract:
Мета роботи – концептуалізація феномену сучасної популярної культури як культурної практики, у ході
якої створюються смисли та значення. Методологія. Застосовано загальнонаукові методи дослідження: аналіз і
синтез використано при розгляді основних робіт теоретиків популярної культури; завдяки системному методу
популярну культуру розглянуто як єдине ціле з узгодженням її складових; порівняльний – для зіставлення
особливостей популярної культури з іншими. Наукова новизна полягає в тому, що з погляду сучасних
українських культурологічних студій уточнено визначення популярної культури з урахуванням смислотворчих
процесів її творців. Висновки. Популярна культура є таким різновидом сучасної культури, у якій визнають
важливість звичайного, повсякденного, а повсякденність сприймають як важливу складову культуроутворення.
У повсякденному житті відбувається смислотворення, коли творцями популярної культури є не підготовлені
фахівці, а звичайні люди-користувачі, споживачі культурних продуктів, які забарвлюють їх власними почуттями
й емоціями, надають їм значення та смисли, відповідно до власних суджень та звичаїв. Таке бачення дає змогу
перейти від спрощеного погляду на ієрархію з «високої» та «низької» культур до складнішої багатошарової
картини функціонування сучасної культури.
Description:
The purpose of the article is to conceptualise the phenomenon of modern popular culture as a cultural practice of
creating meanings. Methodology. General scientific research methods were applied: analysis and synthesis were used
during the review of the main studies of popular culture theorists, by virtue of using systematic method, popular culture
was reviewed as a whole, with the coordination of its components, comparative methods was used to collate the features
of popular culture with others. The scientific novelty is that the definition of popular culture has been clarified from the
perspective of modern Ukrainian cultural studies, considering the meaning-creation processes of its makers. Conclusions.
Popular culture is a type of modern culture that recognises the importance of the ordinary, mundane, while everyday life
is perceived as an important component of cultural formation. In everyday life, meaning-creation occurs when popular
culture makers are not trained specialists, but rather ordinary people, consumers of cultural products, who imbue them
with feelings and emotions, give them meaning, based on their own opinions and customs. Such vision allows us to move
from a simplified view of the hierarchy of "high" and "low" cultures to a more complex multi-layered picture of the
functioning of modern culture.