Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Зарубіжний досвід комерціалізації графіті: від заперечення – до співпраці

Show simple item record

dc.contributor.author Жигайло, Марина Олександрівна
dc.date.accessioned 2022-10-28T09:52:05Z
dc.date.available 2022-10-28T09:52:05Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Жигайло М. О. Зарубіжний досвід комерціалізації графіті: від заперечення – до співпраці.// Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 3. С. 29–34 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4479
dc.description The purpose of the work is to comprehend graffiti commercialisation process in the European countries and the USA, determine the peculiarities of interaction between graffiti artists, the advertising industry and private companies. The methodology of the research stipulates the use of axiologic, semiotic, comparative analysis, hermeneutic interpretation of the basics of interdisciplinary, namely cultorologic and artistic, approaches. The stated methodological set of tools allows clarifying the peculiarities of graffiti inclusion into the commercial field and the attitude of graffiti artists to the defined phenomenon. The scientific novelty of the work consists in the discovery of the dynamics of graffiti inclusion into the commercial dimension of art, classification of the behavioural patterns in the writers’ attitude to their art monetisation. Conclusions. Graffiti overcame the barrier of hostility with the society and identification with the rebel demonstration of marginalised groups and acquired the characteristics of legitimised form of art in the European countries and the USA, paradoxically holding down therewith romanticised criminal identity that has made it a commercially demanded artistic object. The main behavioural patterns in the writers’ attitude to graffiti commercialisation are negative, integrative, and neutral, the correspondence to which is determined by the degree of interaction with business representatives and authority. uk_UA
dc.description.abstract Метою роботи є осмислення процесу комерціалізації графіті в країнах Європи та США, визначення специфіки взаємодії графіті-художників з рекламною індустрією та приватними компаніями. Методологія дослідження передбачає використання аксіологічного, семіотичного, компаративного аналізу, герменевтичної інтерпретації на основі міждисциплінарного – культурологічного та мистецтвознавчого підходів. Зазначений методологічний інструментарій дав змогу з’ясувати особливості включення графіті до комерційної сфери та ставлення графіті-художників до означеного явища. Наукова новизна роботи полягає у виявленні динаміки включення графіті до комерційного виміру мистецтва, визначенні класифікації поведінкових патернів у ставленні райтерів до «монетизації» їх творчості. Висновки. У європейських країнах та США графіті подолало бар’єр ворожнечі із суспільством й ототожнення з бунтарським виявом маргіналізованих груп та набуло ознак легітимізованої форми мистецтва, парадоксально не втративши при цьому романтизованої злочинної автентичності, що зробила його комерційно затребуваним об’єктом творчості. Взаємодія графіті-райтерів з комерційним виміром мистецтва зазнала змін. Основними поведінковими патернами в ставленні райтерів до комерціалізації графіті є негативні, інтегративні та нейтральні, відповідність до яких визначається ступенем взаємодії з представниками бізнесу та владних структур. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject вуличне мистецтво uk_UA
dc.subject графіті uk_UA
dc.subject комерціалізація uk_UA
dc.subject графіті-райтер uk_UA
dc.subject реклама uk_UA
dc.subject компанія uk_UA
dc.title Зарубіжний досвід комерціалізації графіті: від заперечення – до співпраці uk_UA
dc.title.alternative Foreign Experience of Graffiti Commercialisation: from Objection to Cooperation uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account