Короткий опис(реферат):
Мета роботи – охарактеризувати принципи підтримки України під час війни в музичному просторі та
визначити місце рок-музики в розвитку патріотичного піднесення за допомогою концертних виступів у межах
України та на світовій арені. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітичного й історикокультурного методів, що дало можливість виокремити та охарактеризувати засади трансформаційних процесів
рок-музики на прикладі діяльності музичних гуртів і виконавців. Наукова новизна статті полягає в тому, що
вперше в українському науковому ракурсі визначено українську та західну рок-музику у світлі підтримки
українського народу під час війни та виявлено «національний», «інтернаціональний» та «урбаністичний»
культурні коди у творчих доробках рок-гуртів та виконавців. Висновки. Рок-музика ніколи не стояла осторонь
гостросоціальних тем, адже в появі нових напрямів року завжди віддзеркалювалися настрої світового устрою,
що, безумовно, виявлялося в музиці, текстах, відеокліпах, а також у сценічних постановках. У роботі
схарактеризовано трансформаційні процеси в рок-музиці; окреслено особливості української та західної рокмузики під час війни: українські музичні лексеми, характерний український мелос; розкрито їх сучасний
філософський зміст. Підкреслено вияв «національного», «інтернаціонального» та «урбаністичного» культурних
кодів у творчості рок-гуртів під час війни в Україні. Надважливий національний первень виявлено через
застосування української мови та використання елементів національної музичної мови. Рок-гурти на сьогодні у
своїй творчості використовують українську символіку, проводять концертні виступи на специфічних локаціях з
урбаністичним акцентом, закликають до припинення війни, через музику комунікують із зарубіжним слухачем,
всебічно підтримують український народ у його боротьбі із загарбником.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article. The study describes the principles of supporting Ukraine during the war in the musical
space and the place of rock music in the development of patriotic upsurge through concert performances within Ukraine
and on the world stage. The research methodology consists in the application of analytical and historical-cultural
methods, which made it possible to identify and characterise the foundations of the transformational processes of rock
music on the example of the activities of musical bands and performers. The scientific novelty of the study lies in the
fact that for the first time in the Ukrainian scientific perspective, Ukrainian and Western rock music is defined in the light
of the support of the Ukrainian people during the war and “national”, “international” and “urban” cultural codes are
identified in the work of rock bands and performers. Conclusions. Rock music has never stood aside from acute social
topics, because the emergence of new directions in rock has always reflected the mood of the world order, which certainly
manifested itself in music, lyrics, video clips, as well as in stage productions. The work determined the general
characteristics of the transformational processes of rock music; features of Ukrainian and Western rock music during the
war – Ukrainian musical lexemes, characteristic Ukrainian melos and disclosure of the philosophical content
characteristic of Ukraine during the war. Emphasis is placed on the manifestation of “national”, “international” and
“urban” cultural codes in the work of rock bands during the war in Ukraine. A super-important national component was
discovered through the use of the Ukrainian language and the use of elements of the national musical language. Among
the rock bands, the following features were identified: the use of Ukrainian symbols, calls for an end to the war,
communication with a foreign listener through English, holistic support for the Ukrainian people, and the focus of concert
performances on specific locations with an urban accent.