Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

«Шукачі перлів» Ж. Бізе в річищі поетики французької ліричної опери

Show simple item record

dc.contributor.author Лінь, Юйхен
dc.date.accessioned 2022-11-17T13:21:46Z
dc.date.available 2022-11-17T13:21:46Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Лінь Юйхен. «Шукачі перлів» Ж. Бізе в річищі поетики французької ліричної опери. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 3. С. 246–252 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4515
dc.description The purpose of the study is to reveale the poetic and intonation uniqueness of G. Bizet’s “The Pearl Fishers” in the context of the genre-style canon of French lyric opera. The methodology of the work has a complex nature and is based on a combination of the principles of cultural, historical-typological, hermeneutic, and genre-intonation studies. The scientific novelty of the work is determined by the fact that it examines for the first time the genre-stylistic and spiritual-meaning specifics of G. Bizet’s “The Pearl Fishers” in the realm of the poetics of French lyric opera. Conclusions. Lyrical opera is a bright stage in the development of French musical theatre in the middle and second half of the 19th century. The opposition of this genre in relation to “grand” opera at the same time does not exclude their mutual influence, which is manifested in the antitheses of the personal drama of the main characters, ennobled by a high sense of love, and the patriarchal instructions of the environment in which they are. This also determined the stylistic specificity of lyric opera, formed at the intersection of romantic and Biedermeier traditions. The mysterious genesis of the European musical theatre was reflected in the lyric opera in the potential direction of the fate of its main characters towards spiritual transformation. G. Bizet’s romantic-exotic opera “The Pearl Fishers”, created in 1863, is based on the dramatic story of a priestess who broke her vow and her lucky escape from punishment. The genre canon of the lyric opera is manifested in the named opera in the appeal to the oriental plot, in the presence of a traditional love drama for lyric opera, which is in contradiction with the generally accepted patriarchal norms of the spiritual and religious order, which are dominant in the society in which the main characters live, in a significant the role of genre scenes, which generally reproduce within the framework of the European musical tradition, without corresponding folklore quotes, the exotic flavour given by the plot (fifth-note bourdons, the essential role of the metro-rhythmic factor and the timbre of percussion, the figurative-improvisational type of the vocal part of Leila the priestess). uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявлення поетико-інтонаційної унікальності «Шукачів перлів» Ж. Бізе в контексті жанровостильового канону французької ліричної опери. Методологія роботи має комплексний характер і базується на поєднанні засад культурологічного, історико-типологічного, герменевтичного та жанрово-інтонаційного досліджень. Наукова новизна статті визначена тим, що в ній уперше розглянуто жанрово-стильову та духовносмислову специфіку «Шукачів перлів» Ж. Бізе в річищі поетики французької ліричної опери. Висновки. Лірична опера – яскравий етап у розвитку французького музичного театру середини та другої половини XIX століття. Опозиційність цього жанру щодо «великої» опери водночас не виключає їх взаємовпливу, що проявляється в антитезах особистої драми головних героїв, облагороджених високим почуттям любові, та патріархальних настанов середовища, у якому вони перебувають. Це визначило й стильову специфіку ліричної опери, сформованої на перетині романтичної та бідермаєрівської традицій. Містеріальна ґенеза європейського музичного театру позначилася в ліричній опері в потенційній спрямованості доль її головних героїв до духовного преображення. Романтико-екзотична опера Ж. Бізе «Шукачі перлів», створена 1863 року, заснована на драматичній історії жриці, яка порушила обітницю, проте щасливо уникла покарання. Жанровий канон ліричної опери проявляється в названій опері в апелюванні до орієнтального сюжету, у наявності традиційної для ліричної опери драми любові, що суперечить загальноприйнятим патріархальним нормам духовно-релігійного порядку, які є домінантними для соціуму, де перебувають головні герої, у значній ролі жанрових сцен, що узагальнено відтворюють у межах європейської музичної традиції без відповідних фольклорних цитат екзотичний колорит, заданий сюжетом (квінтові бурдони, суттєва роль метро-ритмічного чинника та тембральності ударних, фігуративно-імпровізаційний тип вокальної партії Лейли-жриці). uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject музична культура Франції XIX столітт uk_UA
dc.subject французька лірична опера uk_UA
dc.subject музичний театр Ж. Бізе uk_UA
dc.subject «Шукачі перлів» Ж. Бізе uk_UA
dc.title «Шукачі перлів» Ж. Бізе в річищі поетики французької ліричної опери uk_UA
dc.title.alternative G. Bizet’s “The Pearl Fishers” in the context of Poetics of French Lyrical Opera. uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account