Abstract:
Мета роботи – побудова концептуальної моделі медіапростору бібліотеки, виявлення структурних і функціональних елементів її предметної галузі та окреслення відношень між ними. Методологія дослідження базується на сукупності загальнонаукових методів: узагальнення, систематизації,
прогнозування. У роботі використано семантичний аналіз текстів публікацій та методологію концептуального моделювання для окреслення зв’язків «цифрової» складової медіапростору бібліотеки із соціокультурними функціями бібліотеки, відповідності професійних ресурсів бібліотеки новим компетент нісним вимогам. Наукова новизна полягає у виявленні основних системоутворювальних елементів, які
у взаємозв’язку та взаємовпливі формують інноваційний медіапростір сучасної бібліотеки. На їх основі обґрунтовано концептуальну модель інноваційного медіапростору бібліотеки, основними концептами якої визначено цифрові технології, завдання соціально-комунікативної діяльності бібліотеки
в цифровому медіапросторі та цифрові компетентності бібліотечного фахівця. Висновки. Концептуальна
модель інноваційного медіапростору бібліотек базується на таких концептах: цифрові технології,
завдання соціально-комунікативної діяльності бібліотеки в цифровому медіапросторі та цифрові
компетентності бібліотечного фахівця. Еволюція функціонування інноваційного медіапростору бібліотеки має відбуватись відповідно до загальних процесів цифровізації суспільства, розвитку бібліотекознавства та бібліотечної справи, актуалізуватись в ІТ-проєктах з упровадження цифрових технологій у бібліотеках та передбачати набуття бібліотечними фахівцями цифрових компетентностей.
Description:
The purpose of the work is to build a conceptual model of the library media space, identify the structural
and functional elements of its subject area, and outline the relationships between them. The research
methodology is based on a set of general scientific methods of generalisation, systematisation, and forecasting.
The work used the semantic analysis of the texts of publications and the methodology of conceptual modeling
to outline the connections between the ‘digital’ component of the library media space and the library socio cultural functions, the compliance of the library professional resources with new competency requirements.
The scientific novelty consists in the identification of the main system-forming elements, which in the
relationship and mutual influence form the innovative media space of the modern library. On their basis, the
conceptual model of the library innovative media space is substantiated, the main concepts of which are
defined as digital technologies, the tasks of the library social and communicative activities in the digital media
space, as well as the digital competence of the library specialist. Conclusions. The conceptual model of the
innovative media space of libraries is based on the following concepts: digital technologies, the tasks of social
and communicative activities of the library in the digital media space and digital competences of the library specialist. The evolution of the functioning of the innovative media space of the library should take place in
accordance with the general processes of digitisation of society, the development of librarianship, and be
actualised in IT projects for the introduction of digital technologies in libraries and the acquisition by library
specialists of the necessary competencies for their use.