Короткий опис(реферат):
Мета дослідження – проаналізувати основні функціональні можливості та роль сучасних
інтернет-технологій у виборчих кампаніях. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні
загальнонаукових (аналізу, синтезу, узагальнення, систематизації) та спеціальних методів і підходів,
інтегрованих з науки соціальних комунікацій, інформології, політології та соціології. Така методологічна міждисциплінарність дає змогу розглянути предмет дослідження як поліфункціональне явище,
включене в складну систему інформаційної соціальної взаємодії. Наукова новизна полягає в розширенні
уявлень про новітні інтернет-технології як найважливішу інформаційну складову сучасної виборчої
кампанії. Висновки. Присутність у кіберпросторі великої частки активної «політичної» аудиторії,
відповідно потенційних виборців, а також факти успіху електоральних кампаній в інтернеті сприяють розширенню застосування цифрових технологій, зокрема інтернету, у виборчих кампаніях. Так,
інтернет-технології стали невід’ємним універсальним комунікативним ядром сучасних виборчих технологій, еволюціонувавши з допоміжного засобу підтримки стратегії політичного просування в найважливішу самостійну складову виборчих кампаній. Сьогодні в межах останніх найбільш активно використовують такі інтернет-технології, як: продукування та тиражування політичної інформації
за допомогою сайтів, соціальних мереж, блогів, інтернет-ЗМІ тощо; спеціальні додатки на мобільних
пристроях; електронне голосування; електоральний фандрайзинг; краудфандинг; онлайн-трансляції
на YouTube; інструменти для залучення волонтерів; моніторинг, аналіз та проєктування електоральної динаміки.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the study is to analyze the main functionality and role of modern Internet technologies
in election campaigns. The research methodology is based on the application of general scientific (analysis,
synthesis, generalisation, systematisation) and special methods and approaches integrated from the science of
social communications, information science, political science, and sociology. Such methodological
interdisciplinarity enables considering the subject of research as a multifunctional phenomenon included in a
complex system of informational social interaction. The scientific novelty consists in expanding ideas about
the latest Internet technologies as the most important informational component of a modern election campaign.
Conclusions. The presence in cyberspace of a large share of active ‘political’ audience, and, accordingly,
potential voters, as well as the facts of the success of electoral campaigns on the Internet contribute to the
expansion of the presence of digital technologies, in particular the Internet, in election campaigns. Thus,
Internet technologies have become an integral universal, communicative core of modern election technologies,
having evolved from an auxiliary tool of supporting the strategy of political promotion into the most significant
independent component of election campaigns. Currently, within the latter ones, the following Internet
technologies are most actively used: production and replication of political information using websites, social
networks, blogs, Internet media; special mobile applications; e-voting; electoral fundraising; crowdfunding;
online broadcasts on YouTube; tools to attract volunteers; monitoring, analysis, and design of electoral
dynamics (Big Data technologies), and electoral crowdsourcing.