Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Культурологічна рефлексія творчої взаємодії режисера та актора: нейролінгвістичні технології як культуротворча парадигма в галузі сценічного мистецтва

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Садовенко, Світлана Миколаївна
dc.contributor.author Порядченко, Леся Анатоліївна
dc.date.accessioned 2023-02-13T09:36:59Z
dc.date.available 2023-02-13T09:36:59Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Садовенко С. М., Порядченко Л. А. Культурологічна рефлексія творчої взаємодії режисера та актора: нейролінгвістичні технології як культуротворча парадигма в галузі сценічного мистецтва // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 4. С. 15–20 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4629
dc.description The purpose of the article is to conduct a cultural reflection on the technology of neurolinguistic interaction between the director and the actor in the process of interpersonal communication when working on staging a performance. The methodology of research is in accordance with the culturological discourse and is based on the application of a set of general scientific methods for specific scientific methods. In order to study the problem in historical sequence, the historical method is applied. Illumination and analytical measurement of the constituent components of the problem under study required the use of a system-analytical method. In order to study neurolinguistic technologies as a cultural paradigm in the field of performing arts, a system-structural method for analysing a system of interconnected and interacting elements is applied. The hermeneutic method is used for cultural reflection of the creative interaction between the director and the actor and the interpretation of the theoretical provisions of the problem under study. To draw the general conclusions of the study, the method of generalisation is applied. Scientific novelty lies in the cultural reflection of the creative interaction between the director and the actor and the consideration of neurolinguistic technologies as a cultural paradigm in the field of performing arts. Conclusions. An analysis of the question raised in the article about the cultural reflection of the creative interaction between the director and the actor made it possible to state the importance of using neurolinguistic technologies as a cultural paradigm in the field of performing arts. It was found that neurolinguistic technologies, regardless of the specific purpose or content, are directly aimed at the creative interaction between the director and the actor, constitute a harmonic integrity and can always be used to establish a creative tandem when staging a performance. It is shown that the use of neurolinguistic technologies in the process of communication will contribute to a better mutual understanding between the subjects of the creative process and will favour a clear relationship between the director and the actor when working on the performance. Taking into account the neurolinguistic features of the actor’s priority sensory channel, using the techniques of reflection, adjustment and anchoring of the result obtained in the creative process will contribute to establishing a rapport between the director and the actor, will allow the director to consciously lead the actor throughout the entire creative process of working on staging the performance and will lead to the interaction between the director and the actor. Consequently, the culturological reflection of the creative interaction between the director and the actor made it possible to illuminate the complex of artistic principles that clearly work, are adequate to their purpose, give effective results and fully correspond to the nature and content of the cultural paradigm of modern stage art. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті полягає в проведенні культурологічної рефлексії щодо технології нейролінгвістичної взаємодії режисера та актора в процесі міжособистісної комунікації під час роботи над постановкою вистави. Методологія дослідження відповідно до культурологічного дискурсу базується на використанні комплексу загальнонаукових та конкретнонаукових методів. З метою дослідження проблеми в історичній послідовності застосовано історичний метод. Висвітлення та аналітичний вимір складових компонентів досліджуваної проблеми потребували застосування системно-аналітичного методу. З метою вивчення нейролінгвістичних технологій як культуротворчої парадигми в галузі сценічного мистецтва застосовано системно-структурний метод аналізу системи взаємопов’язаних і взаємодіючих елементів. Герменевтичний метод застосовано щодо культурологічної рефлексії творчої взаємодії режисера й актора та інтерпретації теоретичних положень досліджуваної проблеми. Для виведення загальних висновків статті застосовано метод узагальнення. Наукова новизна полягає в культурологічній рефлексії творчої взаємодії режисера й актора та розгляді нейролінгвістичних технологій як культуротворчої парадигми в галузі сценічного мистецтва. Висновки. Аналіз порушеного в статті питання щодо культурологічної рефлексії творчої взаємодії режисера й актора дав змогу констатувати важливість використання нейролінгвістичних технологій як культуротворчої парадигми в галузі сценічного мистецтва. З’ясовано, що нейролінгвістичні технології, незалежно від конкретної мети чи змісту, безпосередньо спрямовані на творчу взаємодію режисера й актора, становлять гармонічну цілісність та завжди можуть бути використані задля встановлення творчого тандему під час постановки вистави. Показано, що використання нейролінгвістичних технологій у процесі комунікації сприятиме кращому взаєморозумінню між суб’єктами творчого процесу й протегуватиме чіткий взаємозв’язок між режисером та актором під час роботи над постановкою вистави. Урахування нейролінгвістичних особливостей пріоритетного сенсорного каналу актора, використання у творчому процесі технік віддзеркалення, підлаштування та якоріння отриманого результату дозволять встановити рапорт між режисером та актором, а режисер зможе усвідомлено вести актора протягом усього творчого процесу, що сприятиме абсолютній взаємодії актора й режисера. Отже, культурологічна рефлексія творчої взаємодії режисера та актора уможливила висвітлення комплексу художніх принципів, які чітко працюють, є адекватними щодо їх призначення, продукують дієві результати та цілком відповідають характеру та змісту культуротворчої парадигми сучасного сценічного мистецтва. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject культурологічна рефлексія uk_UA
dc.subject нейролінгвістичні технології uk_UA
dc.subject творча взаємодія uk_UA
dc.subject актор uk_UA
dc.subject режисер uk_UA
dc.subject культурологія uk_UA
dc.subject сценічне мистецтво uk_UA
dc.subject культуротворча парадигма uk_UA
dc.title Культурологічна рефлексія творчої взаємодії режисера та актора: нейролінгвістичні технології як культуротворча парадигма в галузі сценічного мистецтва uk_UA
dc.title.alternative Culturological reflection on creative interaction between director and actor: neurolinguistic technologies as culturalcreating paradigm in the field of stage arts uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу