Abstract:
Мета статті – проаналізувати переваги та перспективи онлайн-навчання з проєкцією на хореографічну
освіту. Методологія дослідження спирається на використання низки методів і підходів, інтегрованих з педагогіки,
мистецтвознавства, соціальних комунікацій, інформатики тощо. Застосування загальнонаукових методів аналізу,
синтезу та узагальнення дало змогу краще зрозуміти основні напрями сучасних досліджень онлайн-навчання та його
переваги. Наукова новизна статті полягає в обґрунтуванні можливостей онлайн-навчання хореографії, зокрема з
використанням цифрових технологій. Висновки. Хореографічна освіта не часто піддається технологічним інноваціям
і характеризується традиційними індивідуальними або фронтальними груповими заняттями. Проте для покращення
досягнень студентів у навчанні потенціал новітніх технологій, якщо їх використовувати належним чином, давно
визнаний. Інформаційні технології роблять освітній процес ефективним, привабливим, таким, що надихає, мотивує,
підвищує продуктивність і сприяє закріпленню та збереженню знань. Тобто звичний навчальний простір просто
необхідно розширювати за допомогою цифрових технологій, щоб створити дієві навчальні проєкти навіть для
звичних занять студентів-хореографів, особливо якщо це стосується онлайн-навчання, коли цифрова дидактика
може використовувати переваги як фізичної природної взаємодії, так і занурення у віртуальне середовище.
Використання віртуальної реальності, комп’ютерних ігор тощо в синергії з традиційними методиками навчання
може покращити навчання з погляду активного слухання, уваги та часу, демонструє великий потенціал в освітній
сфері. Також в умовах необхідності навчатися онлайн вагомими чинниками застосування новітніх технологій є
можливість активно вдосконалюватися шляхом набуття нових навичок з фаху та вдосконалення наявних, чому
сприятимуть, зокрема, обмін ідеями в освітніх онлайн-спільнотах, участь в онлайн-заходах з однодумцями.
Description:
The purpose of the article is to analyse the latest findings regarding the advantages and prospects of online
education with a projection on choreographic education. The research methodology is based on the use of a number of
methods and approaches integrated from pedagogy, art history, social communications, and computer science. The use
of general scientific methods of analysis, synthesis and generalisation enabled to better understanding of the main
directions of modern research on online education and its advantages. The scientific novelty of the study consists in
substantiating the possibilities of online choreography learning, in particular with the use of digital technologies.
Conclusions. Choreographic education does not often lend itself to technological innovations and is characterised by
traditional individual or frontal group classes. However, the potential of new technologies to improve student achievement
and learning – if used appropriately – has long been recognised. Information technology makes learning effective,
attractive, inspiring, motivating, increases productivity and helps to consolidate and retain knowledge. That is, the usual
learning space simply needs to be expanded with the help of digital technologies to create authentic and exciting learning
projects even for the usual classes of choreographic students, especially when it comes to online learning, when digital
didactics can take advantage of both physical natural interaction and immersion into a virtual environment. The use of
virtual reality, computer games in synergy with traditional teaching methods can improve learning in terms of active
listening, attention, and time, showing great potential in the educational field. Besides, in the conditions when the use of
online education is necessary, one of the important factors for improving art education, in particular choreographic, can
be focus on the common interests, needs, intentions of teachers and art critics. These comprise mutual support, exchange
of ideas in virtual communities, transparency, equal access to developments, peer review, and collaborative work in online
educational communities.