Show simple item record

dc.contributor.author Пастухов, Олексій Анатолійович
dc.date.accessioned 2023-02-13T13:23:02Z
dc.date.available 2023-02-13T13:23:02Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Пастухов О. А. Хореографічна освіта онлайн: за і проти // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 4. С. 55–60. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4641
dc.description The purpose of the article is to analyse the latest findings regarding the advantages and prospects of online education with a projection on choreographic education. The research methodology is based on the use of a number of methods and approaches integrated from pedagogy, art history, social communications, and computer science. The use of general scientific methods of analysis, synthesis and generalisation enabled to better understanding of the main directions of modern research on online education and its advantages. The scientific novelty of the study consists in substantiating the possibilities of online choreography learning, in particular with the use of digital technologies. Conclusions. Choreographic education does not often lend itself to technological innovations and is characterised by traditional individual or frontal group classes. However, the potential of new technologies to improve student achievement and learning – if used appropriately – has long been recognised. Information technology makes learning effective, attractive, inspiring, motivating, increases productivity and helps to consolidate and retain knowledge. That is, the usual learning space simply needs to be expanded with the help of digital technologies to create authentic and exciting learning projects even for the usual classes of choreographic students, especially when it comes to online learning, when digital didactics can take advantage of both physical natural interaction and immersion into a virtual environment. The use of virtual reality, computer games in synergy with traditional teaching methods can improve learning in terms of active listening, attention, and time, showing great potential in the educational field. Besides, in the conditions when the use of online education is necessary, one of the important factors for improving art education, in particular choreographic, can be focus on the common interests, needs, intentions of teachers and art critics. These comprise mutual support, exchange of ideas in virtual communities, transparency, equal access to developments, peer review, and collaborative work in online educational communities. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – проаналізувати переваги та перспективи онлайн-навчання з проєкцією на хореографічну освіту. Методологія дослідження спирається на використання низки методів і підходів, інтегрованих з педагогіки, мистецтвознавства, соціальних комунікацій, інформатики тощо. Застосування загальнонаукових методів аналізу, синтезу та узагальнення дало змогу краще зрозуміти основні напрями сучасних досліджень онлайн-навчання та його переваги. Наукова новизна статті полягає в обґрунтуванні можливостей онлайн-навчання хореографії, зокрема з використанням цифрових технологій. Висновки. Хореографічна освіта не часто піддається технологічним інноваціям і характеризується традиційними індивідуальними або фронтальними груповими заняттями. Проте для покращення досягнень студентів у навчанні потенціал новітніх технологій, якщо їх використовувати належним чином, давно визнаний. Інформаційні технології роблять освітній процес ефективним, привабливим, таким, що надихає, мотивує, підвищує продуктивність і сприяє закріпленню та збереженню знань. Тобто звичний навчальний простір просто необхідно розширювати за допомогою цифрових технологій, щоб створити дієві навчальні проєкти навіть для звичних занять студентів-хореографів, особливо якщо це стосується онлайн-навчання, коли цифрова дидактика може використовувати переваги як фізичної природної взаємодії, так і занурення у віртуальне середовище. Використання віртуальної реальності, комп’ютерних ігор тощо в синергії з традиційними методиками навчання може покращити навчання з погляду активного слухання, уваги та часу, демонструє великий потенціал в освітній сфері. Також в умовах необхідності навчатися онлайн вагомими чинниками застосування новітніх технологій є можливість активно вдосконалюватися шляхом набуття нових навичок з фаху та вдосконалення наявних, чому сприятимуть, зокрема, обмін ідеями в освітніх онлайн-спільнотах, участь в онлайн-заходах з однодумцями. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject онлайн-навчання uk_UA
dc.subject хореографічна освіта uk_UA
dc.subject змішане навчання uk_UA
dc.subject викладання uk_UA
dc.subject цифрові технології uk_UA
dc.title Хореографічна освіта онлайн: за і проти uk_UA
dc.title.alternative Сhoreographic Education Online: Pros and Cons uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account