Короткий опис(реферат):
Мета роботи – виявити специфіку комунікативної семантики естрадно-джазового континууму Львова на
прикладі діяльності вокальних секстету «Піккардійська терція» та октету «Орфей». Методологія дослідження
основана на використанні культурологічного й аналітичного методів, на підставі теоретичного осмислення
поняття комунікативної семантики та екстраполяції розуміння вказаного явища на аналіз діяльності вказаних
творчих колективів. Наукова новизна дослідження: у статті запропоновано дефініцію поняття комунікативної
семантики, що трактовано як сукупність значень і сенсів, які продукує той чи інший мистецький осередок у його
множинних творчих діяльнісних актах; визначено сутність вказаної семантики в естрадно-джазовому континуумі
Львова на прикладі секстету «Піккардійська терція» та октету «Орфей». Висновки. Специфіка комунікативної
семантики творчих колективів, чия діяльність проаналізована в статті, демонструє стилістичну мультикультурність, при
цьому її природа є різною у вказаних секстету та октету. Семантику вокальної формації «Піккардійська терція»
з погляду естрадно-джазової комунікації визначаємо як синкретизм національного (народного, духовного,
естрадного) та міжнародного джазового посилів, коли національний за суттю репертуар представлено в
джазовому оформленні. Натомість у творчості октету «Орфей» спостерігаємо більшу диференційованість
вказаних посилів, комунікативна семантика колективу твориться в процесі симультанного поєднання
різноманітних стилів і підходів. При цьому констатуємо, що в діяльності й секстету, й октету гармонійно
поєднуються тенденції акультурації та інкультурації, і це є гарантією подальшого гармонійного розвитку
множинних культурних процесів, повʼязаних із вказаними колективами, у континуумі Львова та європейському
просторі, а також визначає перспективи майбутніх досліджень естрадно-джазової сфери міста.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the work is to identify the specifics of the communicative semantics in the Lviv pop-jazz continuum
on the example of the vocal octets «Picardian Third» and «Orpheus». The research methodology is based on the use of
cultural and analytical methods, on the basis of the theoretical understanding of the communicative semantics concept
and the extrapolation of the specified phenomenon to understanding the analysis of the specified creative collectives’
activities. The scientific novelty of the research: the article proposes a definition of the communicative semantics
concept, which is interpreted as a set of meanings produced by one or another artistic centre in its multiple creative acts;
the essence of the indicated semantics in the Lviv pop-jazz continuum is determined using the example of the octets
«Picardian third» and «Orpheus». Conclusions. The specificity of the communicative semantics of creative collectives,
whose activities are analysed in the article, demonstrates stylistic multiculturalism, while its nature is different in the two
indicated octets. The semantics of the vocal formation «Picardian Third» from the point of view of pop-jazz
communication is defined as a syncretism of national (folk, spiritual, and pop) and international jazz messages, when the
essentially national repertoire is presented in jazz design. Instead, in the work of the «Orpheus» octet, we observe greater
differentiation of the indicated messages; the communicative semantics of the collective is created in the process of
simultaneous combination of various styles and approaches. At the same time, we can state that the activities of both
octets harmoniously combine the tendencies of acculturation and inculturation, and this is a guarantee of the further
harmonious development of multiple cultural processes associated with the specified collectives in the Lviv continuum
and the European space, and also determines the prospects of future research into Lviv pop and jazz sphere.